یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

مشکلات اقتصادی تنها با رفع تحریم‌ها از بین نمی‌روند

یک اقتصاددان گفت: برجام در صورتی می تواند اثرات مثبتی در جامعه ما بگذارد که دولت به دور از رفتارهای سیاسی، نسبت به تغییر سیاست های اقتصادی خود اقدام کرده و راهی مشخص و مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزیند و آن را عملی سازد.
کد خبر: ۸۶۲۳۴۷۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

مرتضی عزتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به انتظارات مردم در دوران پساتحریم، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی ایران یک شبه رفع نخواهد شد، مشکلات کنونی حاصل سال‌ها ضعف مدیریتی و سیاست های نادرست اقتصادی بوده و اگر با رفع تحریم ها منتظر از بین رفتن این مشکلات باشیم، کار بیهوده ای انجام داده ایم.

این اقتصاددان تصریح کرد: اجرای برجام و رفع کامل تحریم ها به تنهایی توان اثرگذاری در اقتصاد کشور را ندارد، این اتفاق تنها زمینه ای را فراهم می سازد تا تیم اقتصادی دولت گستره فعالیت های اقتصادی و علل خصوص صادرات را افزایش داده و بدون مانع با کشورهای دنیا مراوده اقتصادی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد سیاسی و جناحی با اقتصاد وضعیت را از حالت کنونی بدتر خواهد کرد، افزود: برجام در صورتی می تواند اثرات مثبتی در جامعه ما بگذارد که دولت به دور از رفتارهای سیاسی، نسبت به تغییر سیاست های اقتصادی خود اقدام کرده و راهی مشخص و مطابق با سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزیند و آن را عملی سازد.

عزتی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور، گفت: در دوسال اخیر بخش تولید آسیب های متعددی را متحمل شده است و در شرایط کنونی مهم ترین اولویت دولت باید بهبود این وضعیت باشد، تازمانی که تولید و صنعت ما رشد نکند انتظار گشایش در امور اقتصادی نیز بیهوده است و دولت لازم است نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای به خرج دهد.

ارسال نظرات