سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: همه باید بپذیرند که شورای نگهبان فصل الخطاب است و باید به نظر این شورا احترام بگذارند، احترام گذاشتن به این شورا یعنی تسلیم قانون بودن و پذیرفتن آنچه که قانون اساسی تعیین نموده است.
کد خبر: ۸۶۲۳۵۵۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، درخصوص فشار اصلاح طلبان به شورای نگهبان در برخورد با رد صلاحیت‎ها اظهار داشت: شورای نگهبان از شائبه عملکرد حزبی و جریانی و سلیقه‎های فردی به دور است و بر اساس عدالت و انصاف رفتار می‎کند.

مقتدایی تاکید کرد: کسانی که صلاحیت‎ ندارند و یا دارای سوابق نامطلوبی هستند، نباید با رفتارهای غوغاسازانه و یا بهره گیری از جایگاه‎های دولتی و اداری خود در پی فشار بر شورای نگهبان باشند؛ چراکه فشار بر شورای نگهبان به نفع هیچ کس نخواهد بود و اگر جایگاه شورای نگهبان تضعیف شود، حقوق ملت و قانون اساسی تضعیف شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: کسانی که خودشان را در یک کفه ترازو و شورای نگهبان را در یک کفه دیگر قرار داده و اظهارنظر می‎کنند، باید بدانند که این شورا نقش و جایگاه بالایی در این نظام دارد؛ به طوریکه هیچ‌یک از مصوبات مجلس بدون نظر شورای نگهبان امکان تحقق و عملیاتی شدن و تصویب نهایی ندارد و کسانی که فکرمی‎کنند نقش شورای فقط تایید صلاحیت هاست، کاملا بی اطلاع از نقش و جایگاه او هستند.

وی تاکید کرد: ازین رو نباید جایگاه این شورا را تقلیل دهیم و یک نهاد معمولی بدانیم؛ تمام تصمیمات شورای نگهبان لازم الاجراست و جریان‎های سیاسی نباید به شورای نگهبان فشار وارد کنند و یا به دنبال این باشند که دیدگاه ها وسلیقه های خود را بر شورای نگهبان تحمیل کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس یادآورشد:اعضای شورای نگهبان می‎دانند که نباید تحت تاثیر فشارهای بیرونی قرار بگیرند و و ظایف خود را در این نهاد به عنوان حق الناس وحقوق ملت عملیاتی کنند.

مقتدایی بیان کرد: کسانی که رد صلاحیت شده اند باید مجاری قانونی طی کنند، سوابق افراد و اقدامات وکارهای آنها نیز در روند تایید صلاحیت‌‎ها مورد توجه قرار گرفته و یقینا شورای نگهبان به عنوان یک نهاد امین و عادل حافظ حقوق ملت است و اگر احیانا در روند رسیدگی به تایید صلاحیت‎ها خطای احتمالی هم صورت گرفته باشد؛ شورای نگهبان پاسدار حقوق کسانی است که حقی از آنها ضایع شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همه باید بپذیرند که شورای نگهبان فصل الخطاب است و باید به این شورا احترام بگذارند؛ احترام گذاشتن به این شورا، یعنی تسلیم قانون بودن و پذیرفتن آنچه که قانون اساسی تعیین نموده است.

ارسال نظرات