عضو حقوق‌دان شورای نگهبان گفت: براساس آموزه‌های قرآنی اختلاف و تفرقه در جامعه باعث از دست رفتن اقتدار و عزت ملی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۰۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان  محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان در شب ولادت امام حسن عسکری(ع) در جمع خادمان شهدای حسینی(ع) با اشاره به شرایط خاص سیاسی و اجتماعی دوران زندگی این امام، از توصیه‌های مهم و کاربردی ایشان در قالب مکاتبه با شیعیان یاد کرد و گفت: از این رهنمودها باید به‌عنوان دستورالعمل برای ساختن جامعه‌ای آرمانی استفاده کرد.
دانشیار دانشگاه تهران افزود: یکی از شیعیان نخبه به امام(ع) نامه‌ای نوشت و در آن نامه از اختلاف زیاد و چندپارگی در فضای سیاسی و اجتماعی آن روزگار ابراز نگرانی کرد. امام حسن عسکری(ع) در پاسخ به این نامه از مدعیان دروغین پیروی از امامت به‌عنوان یکی از مؤثرترین عوامل اختلاف نام برده‌اند، چرا که برخی اختلافات به این دلیل است که کسانی ادعا می‌کنند، اما در عمل به آنچه از ناحیه حجت خدا ابلاغ می‌شود، التزام ندارند.

اسماعیلی افزود: پیروی صادقانه و عمل به رهنمودهای رهبری جامعه باعث انسجام و پیشرفت سریع می‌شود؛ همان‌گونه که تفرقه و درگیری دشمن را امیدوار و دوستان را ناامید می‌سازد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد:  امام حسن عسکری(ع) در ادامه این نامه دو چیز را مایه هلاکت و نابودی فرد و جامعه معرفی کرده‌اند؛ یکی روحیه افشاگری و دیگری خصلت قدرت‌طلبی.

اسماعیلی افزود: کنجکاوی یک غریزه ذاتی برای انسان است که نباید موجب تمایل به دستیابی و افشای اسرار دیگران و رواج هتاکی و پرده‌دری شود و البته معلوم است که مقصود امام، نهی از افشای پرونده‌هایی است که واقعیت داشته و اثبات شده‌اند وگرنه مصداق تهمت و بهتان است و این گناهی است که طبق روایات از کوه‌های سر به فلک کشیده نیز سنگین‌تر است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان "قدرت‌طلبی انسان را هلاک می‌کند، نه خود قدرت"، همدلی و همزبانی همگانی را نیاز امروز و هر روز کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه جناح‌های سیاسی دست به دست هم دهند، باز هم مشکلات به‌طور کامل حل نمی‌شود؛ چه رسد به اینکه هر کدام انرژی خود را صرف خنثی‌سازی یکدیگر کنند.

اسماعیلی با برشمردن مشکلات و چالش‌های متعددی مانند افزایش نرخ رشد طلاق، پائین آمدن نرخ ازدواج، مسئله اعتیاد، بیکاری و گرانی تصریح کرد: با وجود این همه مشکلات و با وجود دشمنان کینه‌توز نباید هیچ فرصتی را برای خدمت به مردم از دست داد.

انتهای پیام/



منبع تسنیم

ارسال نظرات