نشست شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی به میزبانی مسئول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۶۷۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، رییس و اعضای شورای عالی حوزه‌های استان سمنان با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی مسئول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان، ضمن عیادت از ایشان در جلسه‌ای به بررسی مسائل و چالش‌های پیش روی حوزه‌ها و طلاب علوم دینی این استان پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این نشست که با حضور مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان، مسئولان حوزه‌های علمیه شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار برگزار شد، مدارس علمیه این استان را سرآمد، پویا و رو به رشد خواند و اظهار داشت: تلاش‌های عالمانی مردمی همچون حجت الاسلام والمسلمین ترابی حوزه‌های علمیه استان سمنان را به الگوی پرورش روحانیانی آگاه و فعال و متفکر بدل کرده است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی تحصیل بیش از دو هزار طلبه خواهر و برادر در حوزه‌های علمیه استان کم جمعیتی مانند سمنان را نشانه تلاش صادقانه مدیران، اساتید و خادمان بی ادعای فرهنگ و علوم دینی و مایه مباهات مردم متدین و ولایتمدار این استان عنوان کرد

ضرورت نگاه ویژه واقفان به رفع مشکلات و توسعه حوزه‌های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، مسؤول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان نیز در این جلسه پویایی را ویژگی بارز حوزه های عالم پرور استان سمنان و شهرستان دامغان عنوان کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی و اقامتی از بارزترین مشکلات مدارس علمیه دامغان است به نحوی که در حوزه علمیه امام باقر(ع) گاه سه طلبه در حجره‌ای شش متری زندگی می کنند.

امام جمعه اسبق دامغان با بیان اینکه با تکیه بر بودجه‌های استانی و شورای مدیریت حوزه‌ها امکان گسترش و تکمیل پروژه‌های عمرانی مدارس علمیه وجود ندارد، خاطر ‌نشان کرد: باید از ظرفیت خیران نیک اندیش و سنت اسلامی وقف در این زمینه استفاده شود.

مسؤول حوزه‌های علمیه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه همانگونه که خیران مدرسه ساز حرکتی بزرگ را در این مسیر انجام داده‌اند ساخت حوزه‌های علمیه نیز نیازمند چنین همتی است، اضافه کرد: در سال‌جاری تاکنون 700 میلیون ریال جهت تکمیل بنای جدید در حال احداث در حوزه علمیه امام صادق(ع) دامغان هزینه نموده‌ایم، اما برای تکمیل این پروژه نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان هستیم.

وی با اشاره به وقف یک دستگاه واحد مسکونی با 500 متر زیر بنا و ارزش تقریبی 12 میلیارد ریال از سوی فردی خیر جهت گسترش و اشاعه فعالیت‌های قرآنی و حوزوی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی در زمینه ثبت وقف‌های جدید با نیت حوزه‌های علمیه را راه‌گشای رفع مشکلات این بخش دانست و افزود: خیران دامغانی در بخش مسکن طلاب ‌نیز اقداماتی داشته‌اند اما همچنان مسکن، ازدواج و معیشت طاب حوزه‌های علمیه کاستی‌های فراوانی دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها