مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: هرم سنی والدین شهدای استان بیش از 75 سال بوده که این امر بیانگر ضرورت جمع آوری خاطرات شفاهی این افراد است.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۲۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراد روشنی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات ایثارگران با مشاور امور ایثارگران استاندار لرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: بسیاری از والدین شهدای استان در قید حیات نیستند و خاطرات آنان نیز جمع آوری نشده است.
وی والدین شهدا را گنجینه با ارزشی از خاطرات دانست و عنوان کرد: علیرغم جمع آوری بسیاری از خاطرات شفاهی ، بخش قابل توجهی از این خاطرات تاکنون تهیه نشده است.
وی ادامه داد: روابط عمومی ها باید در بازدید مسئولان از خانواده شهدا نسبت به جمع آوری و آرشیو خاطرات والدین شهیدان اقدام کنند.
وی با تاکید بر ترویج سیره عملی شهدا میان نسل امروز گفت: دیدار هفتگی رئیس جمهوری با خانواده شهدا و ایثارگران بیانگر توجه دولت به این قشر است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: دهه فجر امسال با 600 تا 700 خانواده شهید وایثارگر استان دیدار می شود که اولویت با خانواده دلاورمردان دوران انقلاب است.
روشنی با یادآوری اهمیت تبلیغات محیطی فرهنگ شهادت در اداره ها و اماکن دولتی گفت: باید مشاوران توانمند در دستگاههای اداری استان انتخاب شده تا نسبت به استیفای حقوق فرهنگی بنیاد شهید اقدام شود.
مشاور ایثارگران سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز در این جلسه گفت: نیمی از شهدای استان مربوط به این نهاد است.
سرهنگ حمید کشوری افزود: از مجموع حدود 60 هزار رزمنده استان بیش از سه هزار دارای سابقه شش ماه حضور در جبهه و فاقد شغل ، تحت حمایت هستند.
تعداد شهدا،جانبازان و آزادگان لرستان به ترتیب شش هزارو 314، 17 هزار و 864 نفر است.
منبع:ایرنا
ارسال نظرات