استاد عبدالحمید قدیریان درخصوص تابلویی پیرامون فاجعه نیجریه گفت: صحبت‌های حضرت آقا درباره شهادت شیعیان نیجریه، تلنگری شد تا برای این واقعه نقاشی بکشم و به خانواده شهدا تقدیم کنم.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۶۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، استاد «عبدالحمید قدیریان» از نقاشان انقلاب است که آخرین مجموعه نقاشی‌های عاشورایی وی با عنوان «آسمان حسین(ع)» در ماههای محرم و صفر به نمایش درآمد.

استاد قدیریان به تازگی نقاشی از فاجعه نیجریه و در پی آن به شهادت رسیدن حدود هزار نفر از شیعیان و به اسارت گرفتن شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه کشیده است؛ اسم این تابلوی نقاشی‌ «دلجویی» بوده که استاد قدیریان این تابلو را به خانواده شهدای نیجریه تقدیم کرده است.

تابلوی «دلجویی»؛ اثر نقاشی «عبدالحمید قدیریان»

 

وی  اظهار داشت: بنده در پیاده‌روی اربعین امسال با گروهی از شیعیان نیجریه برخورد داشتم. این در حالی بود که قبلا نمی‌دانستم نیجریه آمار بالایی از مسلمانان را شامل می‌شود.

قدیریان ادامه داد: در همین سفر علاقه عجیبی بین من و مردم نیجریه ایجاد شد. آنها مردمی خوب، لطیف و پرانرژی بودند. دقیقا بعد از همین سفر، فاجعه نیجریه رخ داد و از این اتفاق دلم به شدت به درد آمد.

وی بیان داشت: در ادامه این جریان، در روز 17 ربیع‌الاول و میلاد حضرت محمد(ص) به حسینیه امام خمینی (ره) رفتم که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار درباره فاجعه نیجریه صحبت کردند و ضمن ابراز تأسف به این موضوع اشاره کردند و فرمودند: «چرا باید در مورد شیخِ مصلحِ تقریبی و مؤمن این‌گونه فاجعه‌آفرینی شود و حدود یک هزار نفر کشته شوند و فرزندان او به شهادت برسند و دنیای اسلام ساکت بماند؟»

این نقاش پیشکسوت افزود: در آن جلسه به صحبت‌های حضرت آقا فکر کردم و تلنگری شد که باید کاری انجام دهم. بعد از پایان جلسه مستقیم به کارگاه نقاشی‌ام رفتم و  طراحی یک تابلو از فاجعه نیجریه را شروع کردم. نیت من هم این بود که تا اربعین شهادت شهدای فاجعه نیجریه این تابلو را آماده کنم و برای دلجویی از خانواده شهدا و تجدید قوای شیعیان نیجریه این اثر را به آنها برسانم.

وی یادآور شد: آماده کردن تابلوی «دلجویی» 2 هفته طول کشید؛ در این تابلو نمادی از شهدای فاجعه نیجریه و زخمی شدن رهبر شیعیان طراحی کردم؛ با توجه به اینکه شیخ زکزاکی از سادات هستند، عبای وی را سبز رنگ کشیدم در حالی که امام حسین (ع) بر بالین شیخ زکزاکی حاضر شده‌اند و به شیخ تسلی می‌دهند.

قدیریان اظهار داشت: این تابلو را در ابعاد 150 در 120 کار کردم و الان در حدود یک هفته است به همه مراکز فرهنگی که فکر می‌کردم می‌توانند این تابلو را به شیعیان نیجریه برسانند مراجعه کردم اما متأسفانه اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است و چیزی که الان خوشحالم می‌کند این است که تابلوی «دلجویی» در همین ایام اربعین به دست بازماندگان شهدا برسد تا تسلی خاطرشان شود.

ارسال نظرات