به گزارش روابط عمومی موسسه انتشاراتی روایت فتح :
کتاب «مگر چشم تو دریاست!» روایتی است از خانواده‌ای ارادتمند به ارزش‌های پاک و گوهرمند، وقتی از زبان عاشقانه همسر و مادری مجاهد به زندگی مبارزان بزرگواری چون مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی و شهیدان محمد، عبدالحمید، نصرالله و رضا جنیدی می‌پردازد.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۶۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کتاب «مگر چشم تو دریاست!» عنوان کتابی است که اگر چه سرشار از زلال احساس و عاطفه مادران شهداست اما در عین حال از باطنی بسیار ژرف و عمیق و توأمان بودن علم و عمل برخوردار است. این کتاب، روایت یک مادر است. روایت مادر 4 جوان برومندی است که روزگاری از زیر قرآن ردشان کرد، آب پشت‌شان ریخت و ازشان دل کند و دل نکند. مادری که وقتی تنهاست، راه می‌رود، با گوشه چادرش قاب عکس جوان‌هایش را پاک می‌کند، درددل‌هایش را به آنها می‌گوید و با گوشه‌ همان چادر، چشمش را خشک می‌کند اما مادری که وقتی می‌نشینی کنارش، مثل روزهای اول جنگ، آتشین حرف می‌زند و وقتی از 4 فرزند شهیدش می‌گوید، سر بالا می‌گیرد، محکم حرف می‌زند و زینب‌وار روایت فتح می‌کند. این کتاب، روایت یک همسر است از یک مرد، مردی که وقتی پشت تریبون نماز جمعه می‌ایستاد و تفنگ به‌دست مردم را به جنگ و جهاد و حمایت از امام و انقلاب فرا می‌خواند، خودش پیشاپیش بچه‌هایش را فرستاده بود جنگ و شهید داده بود. .
کتاب جدید منتشره توسط انتشارات روایت فتح، اثری است در باب صبر و دلدادگی، ایثار و مقاومت؛ چشم‌هایی که زلال است و آبی دریا را نشانه گرفته است و برای رسیدن به نگاهی والا همه چیز را در طبق اخلاص می‌نهد. در این اثر، حضور اندیشه‌ای گوهرمند در کنار احساسی ناب و زلال به زیبایی حکایتگر دورانی ماندگار از دفاعی مقدس است. در بخشی از این کتاب آمده است: «کوموله‌ها گفته بودند اگر پول بیاورید، بدن شهید را صحیح و سالم تحویل‌تان می‌دهیم. آن‌موقع 30 هزار تومان خیلی بود. حاج‌آقا خودش رفت کردستان؛ روستای قمچیان. از آنجا زنگ زد و جریان را برایم گفت. .
- می‌گن 30 هزار تومن بدید تا شهیدتون رو تحویل بدیم. .
- بعد با پول ما برن تجهیزات بگیرن، ضد خود ما استفاده کنن؟!.
من نتوانستم بپذیرم به‌خاطر پیکر شهیدم به ضدانقلاب پول بدهم. حاج‌آقا هم همان اول، تصمیم من را گرفته بود، اما به من زنگ زد تا حرفی باقی نماند. اصلاً خود حاج‌آقا راضی نبود برای این مساله به کردستان برود. اجبار و اصرار پاسدارها و برادرم، اسدالله بود که رفت برای پیدا کردن رضا. ما پول ندادیم و آنها هم رضا را تحویل ندادند و حاج‌آقا بازگشت. این ماجرا گذشت تا اینکه 13 ماه بعد، زنگ زدند و گفتند پیکر رضا توی پاکسازی روستا پیدا شده است.» اینها بخشی از رازها و درددل‌های مادر شهدایی گرانقدر است که سربلندی ایران را به جان فرزندان خود ترجیح داده است. همانطور که در مقدمه این کتاب آمده است، کتاب «مگر چشم تو دریاست!» روایت مادری گرانقدر است، مادری که مادری‌هایش مال وقتی است که تنهاست. تسلط عنصر روایت در این کتاب بشدت برجسته بوده و این ناشی از نفس قدسی حاج خانم بوده است. .
این کتاب، روایت یک همسر است از مردی مبارز و خستگی‌ناپذیر در راه اندیشه شهادت. کتاب «مگر چشم تو دریاست!» روایتی است از خانواده‌ای ارادتمند به ارزش‌های پاک و گوهرمند، وقتی از زبان عاشقانه همسر و مادری مجاهد به زندگی مبارزان بزرگواری چون مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین جنیدی و شهیدان محمد، عبدالحمید، نصرالله و رضا جنیدی می‌پردازد. حجت‌الاسلام‌ جنیدی که سرفصل‌های ممتازی از زندگی سراسر حماسه و صبر و استقامتش در سطر سطر این کتاب ظهور و بروز یافته است، از جمله مردانی است که در عرصه‌های پرخطر مبارزات سیاسی و انقلابی و همراهی با حرکت نجات‌بخش انقلاب اسلامی از یاران صدیق امام راحل(ره) محسوب می‌شد که با پیشکش کردن فرزندان برومندش، نصرالله، عبدالحمید، رضا و محمد، اوج ایثار و فداکاری را به نام خود ثبت کرد و در تاریخ انقلاب اسلامی فراموش ناشدنی شد. .
البته باید به نقش برجسته حاجیه خانم جنیدی به عنوان همسری فداکار و مادر مردانی آسمانی اشاره کرد که با تمام توان یاری‌دهنده نگاه ارزشمند مردانی زلال از جبهه و جنگ بوده است. این اثر می‌خواهد از یک عقیده و مرام خاص دفاع کند و راوی می‌خواهد فضای آن دوران را به نسل بعد منتقل کند. فضاهایی درس‌آموز و جذاب که مخاطب را با خود همراه می‌کند. کتاب «مگر چشم تو دریاست!» دربرگیرنده 6 دفتر به زبانی خاطره‌نگارانه و بر مبنای روایتی واقعی است. عناوین سرفصل‌های کتاب شامل: چشم‌های پدر، چشم‌هایت روشن، چشم‌ها می‌بینند، چشم‌ها می‌گریند، چشم‌ها منتظر و مگر چشم تو دریاست! بوده که هر دفتر اشارتی خواندنی به حماسه‌ای از دلدادگی و عاشقی در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دارد. کتاب «مگر چشم تو دریاست!» که جواد کلاته عربی آن را نگاشته در 1100 نسخه و با قیمت 14هزار تومان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است. .
این کتاب براساس نگاه نویسنده پیشکشی شده است به «زینب‌های روزگار ما؛ مادران شهید سرزمینم» و مطالعه آن می‌تواند نگاهی معنوی به باور خانواده‌ها ببخشد. .
ارسال نظرات