از ابتدای سال تا کنون، 4 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده تا تخلفی را در حوزه استاندارد در اردبیل شاهد نباشیم.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۷۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاشم علائی در جلسه بررسی روند اجرای طرح طاها در اردبیل اظهار داشت: در قالب طرح طاها 277 مورد نمونه‌برداری و آزمون فرآورده‌های مختلف تولیدی و صنعتی از محل‌های عرضه و فروش کالا در سطح استان اردبیل به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون، 4 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان حقیقی استاندارد انجام شده است تا تخلفی را در حوزه استاندارد در اردبیل شاهد نباشیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: منابع مالی مورد نیاز اجرای این نمونه‌برداری‌ها از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته به طرح طاها تامین می‌شود که امیدواریم بتوانیم این طرح ملی را به نحو احسن در استان اجرایی و عملیاتی کنیم.

علائی افزود: در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی‌گری با هماهنگی و همکاری شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و بازرسان اداره کل استاندارد، این بازرسی‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح طاها انجام هماهنگ وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شناسایی و استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری و ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه است،

علائی اظهار کرد: اعتمادسازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از تولید و عرضه کالای با کیفیت پایین، شناسایی واحدهای تولیدی مشمول استانداردهای اجباری و کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: با این کار و اجرای طرح طاها در استان اردبیل شاهد ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و افزایش صادرات خارج از استان خواهیم بود.


ارسال نظرات