شورای اقامه نماز هلال احمر بالای 90 درصد امتیازات را کسب کرد و در اجلاس استانی نماز تقدیر ویژه شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۸۹۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،بهرام غیبی در جلسه شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار داشت: مجموعه ورزشی هلال احمر اردبیل همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به کمیته‌های مختلف شورای فرهنگ عمومی اعم از شورای اقامه نماز، کمیته عفاف و حجاب، شورای امر به معروف و نهی از منکر و غیره تصریح کرد: کارکرد هر یک از این کمیته‌ها و شوراهای زیر‌مجموعه شورای فرهنگ عمومی به‌نوبه خود حیاتی است و بدون این کمیته‌ها نمی‌توان عملکرد فرهنگی از خود نشان داد.

غیبی با بیان اینکه کارهای هلال‌احمر بدون کارکرد فرهنگی ابتر است، افزود: در خیلی از موارد با فرهنگسازی و کارهای فرهنگی می‌توان برنامه‌هایی را اجرا کرد که با هزینه‌های آن چنان نمی‌توان جایگزین مناسبی برای آنها تعریف کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ضرورت ترویج عفت در گفتار از نیازهای امروز جامعه است چرا که ترویج عفت در گفتار از مصادیق امر به معروف است که باید شورای امر به معروف هلال احمر در این مورد برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی با بیان اینکه کمیته عفاف و حجاب و شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر استان اردبیل برنامه‌هایی اجرا کرده است که در دیگر استان‌ها اجرا نشده است، اظهار داشت: اجرای این چنین برنامه‌هایی نیاز به همت مضاعف دارد که در کمیته‌های هلال احمر این همت و تلاش و انگیزه دیده می‌شود.

رامین معبودیدبیر شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم با بیان اینکه در سال 93 شورای اقامه نماز هلال احمر برای ششمین سال پیاپی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر استان شناخته شد، گفت: شورای اقامه نماز هلال احمر بالای 90 درصد امتیازات را کسب کرد و در اجلاس استانی نماز تقدیر ویژه شد.

مشاور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی خیمه‌های نماز در تمامی محورهای مواصلاتی و تفرجگاه‌های استان توسط هلال احمر برپا شده بود، تصریح کرد: این حرکت بازخوردهای مثبتی داشت و مسافران از این کار تقدیر می‌کردند.

وی بیان کرد: فعالیت‌های شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر سبب شد که دبیر شورای اقامه نماز جمعیت هلال احمر استان به عنوان عضو کارگروه مشورتی ستاد اقامه نماز استان انتخاب شده و در جلسات این کارگروه حضور می‌یابد.

مسئول کمیته عفاف و حجاب جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این جلسه با تشریح عملکرد این کمیته اظهار کرد: به جز 3 مورد، تمامی برنامه‌های تدوین شده این کمیته در 9 ماه گذشته انجام شده است و در ماه‌های باقیمانده سال این 3 مورد نیز اجرا خواهد شد.

نیره عبدایمانی با بیان اینکه کتاب عفاف و حجاب در بین بانوان و پرسنل هلال احمر استان توزیع شده است، اظهار کرد: در این راستا همایش شیوه‌های ایجاد حجاب در دختران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک 50 برنامه در مورد عفاف و حجاب در جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرا شده است، افزود: هر ساله تقویم اجرایی کمیته عفاف و حجاب تدوین شده و بر اساس آن مسیر راه کمیته مشخص می‌شود.


ارسال نظرات