نماینده ولی فقیه در استان خراسان بزرگ بیان داشت: مجلسی که از نقطه نظر تفکر یک دست و بسته باشد راه را برای اظهار نظر و گفت‌وگو می‌بندد.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۲۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در دیدار با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات در خراسان رضوی اظهار کرد: معتقدم اشکالی در قانون وجود ندارد و تکلیف شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت، ملاک‌ها، معیارها و همه آنچه باید رعایت شود، روشن است.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی، نظارت شورای نگهبان یک نظارت استصوابی است و نظارت استطلاعی نیست، اما در عین حال عده‌ای نظارت را استصوابی نمی‌دانند، این نوع تفکر از روی غرض‌ورزی نیست، بلکه نوع متفاوت درک و برداشتشان از قانون است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک دست و متشکل از اندیشه‌های مشابه نمی‌تواند مجلس فعالی باشد، افزود: مجلسی که از نقطه نظر تفکر یک دست و بسته باشد، راه را برای اظهار نظر، بحث و گفت‌وگو می‌بندد.

آیت‌الله واعظ طبسی تأکید کرد: باید دارندگان سلایق مختلف احساس کنند که می‌توانند در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند، البته به شرط آنکه ایمانشان به انقلاب، قانون اساسی و ولایت درست باشد و این موضوع تشخیص داده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلسی می‌تواند به دولت و انقلاب کمک کند که از نیروهای پاک، معتقد به اسلام و ولایت و برخوردار از پایه‌های مستحکم فکری تشکیل شده باشد.

آیت‌الله واعظ طبسی اظهار امیدواری کرد، با تلاش منطقی و اصولی مسئولان، چیدمان مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای باشد که تفکرهای متفاوت با حفظ اعتقاد و ایمان به قانون اساسی و انقلاب اسلامی بتوانند به آن راه یافته و بحث‌های اصولی و اساسی را مطرح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن قدردانی از تلاش‌های هیئت نظارت بر انتخابات گفت: روشن است که بررسی صلاحیت 854 نفر در استان، به ویژه برای افرادی که به خاطر ایمان و اعتقاد به نظام و نشان دادن حرکت رو به جلو جامعه و جمهوری اسلامی سعی و تلاش می‌کنند، کار ساده‌ای نیست.

وی با یادآوری حساسیت و اهمیت کار شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت بر انتخابات گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هر فردی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کند یک حق دارد و ما که معتقد به اجرای عدالت هستیم باید به طور کامل در استیفای حقوق افراد دقت کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت دقت نظر در ملاک‌ها و معیارهای سنجش افکار، اعتقادات و پایه‌های فکری داوطلبان گفت: ممکن است افرادی سابقه خوبی نداشته باشند، ولی امروز به آغوش ملت، اسلام و انقلاب بازگشته‌اند.

آیت‌الله واعظ طبسی، افزود: در نقطه مقابل هم ممکن است عده‌ای به ولایت و دینداری تظاهر کنند، در حالی که معنی ولایت را نمی‌فهمند و بر این اساس به آن عمل هم نکرده‌اند و نمی‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که انسان باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشد، حق‌الناس است و خداوند از آن نمی‌گذرد، از این رو باید با دقت، اطراف و جوانب قضایا را سنجید و با عجله و شتاب نیز تصمیم نگرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بعضاً گفتن جمله‌ای به موقعیت اجتماعی یک فرد لطمه می‌زند یا اینکه خدای ناکرده به خاطر سوء برداشت، افرادی که صلاحیت ندارند، وارد مجلس شوند.

آیت‌الله واعظ طبسی در این دیدار با اشاره به حوادثی که در دوران زعامت مقام معظم رهبری به وقوع پیوست، گفت: در این دوره اتفاقات بسیار فوق‌العاده‌ای را شاهد بودیم که به یک تدبیر حکیمانه نیاز داشت و این امر به خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب انجام گرفت که نمونه‌ای از آن مذاکرات هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: البته معنی مذاکرات این نیست که همه چیز ما به مذاکره و تحریم بستگی داشت، ما ایستادیم، مقاومت کردیم، دستورات رهبری را عمل کردیم و به نتیجه رسیدیم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار امیدواری کرد در آینده هم بر اساس عمل کامل و اعتقاد به راه و روش معظم‌له مسیر هسته‌ای ادامه پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها