عضوهیات رئیسه مجلس،با اشاره به تاخیر دولت در ارایه لوایح بودجه و برنامه ششم به مجلس و زمان‌بر بودن تصویب‌ آن‌ها،گفت: ارایه لایحه چنددوازدهم از سوی دولت به مجلس اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۷۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  عبدالرضا مصری با اشاره به تاخیر دولت در ارایه لوایح بودجه 95 و برنامه ششم توسعه به مجلس، گفت:‌ اواخر مرداد ماه سال جاری زمان ارایه لایحه برنامه ششم به مجلس بوده که با توجه به این تاخیر ،رسیدگی به این لایحه با توجه به اینکه سند بالادستی بودجه است باید در اولویت باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حال حاضر مجلس باید بر بررسی برنامه ششم توسعه متمرکز شود؛زیرا تصویب آن زمان‌بر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌تاکیدکرد: همزمانی تقدیم این دو لایحه آن هم در این زمان مختصر ،ارایه لایحه چنددوازدهم ازسوی دولت به مجلس را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی گفت: مجلس ابتدا قانون برنامه ششم توسعه را مصوب خواهد کرد و بعید است تا پایان سال جاری لوایح مذکور را به تصویب برسانیم.

مصری افزود: مجلس برای تسریع در روند رسیدگی به لوایح برنامه ششم،بودجه 95 و احکام دائمی اقدام به تشکیل کمیسیون‌های مجزا کرده است.

وی با اشاره به مناسبت‌ها پیش رو همچون دهه فجر و و انتخابات،تاکید کرد:‌ به دلیل این مسائل و به دلیل تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه تصویب بودجه 95 به سال آینده موکول خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: برای بازبودن دست دولت جهت دریافت و پرداخت‌‌های سال 95 ،باید لایحه چند دوازدهم به مجلس ارایه شود.
ارسال نظرات