احمد توکلی در گفتگو با بسیج:

تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه به مجلس تخلف است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مصلحت اندیشی هیچ کس در برابر نص قانون قابل قبول نیست، افزود: قانون همه مصالح را تامین می کند بنابراین این کار دولت حتی اگر با مصلحت اندیشی خیرخواهانه انجام شده باشد غیرقابل دفاع و تخلف است.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۸۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به تاخیر دولت در تقدیم لایحه بودجه سال 95 اظهار داشت: دلیل تاخیر تقدیم لایحه بودجه را نمی دانم؛ ولی آقای رئیس جمهور در مجلس توضیح دادند که چنین مصلحت دیدیم قبل از اجرای برجام نباشد و اگر قبل از برجام لایحه بودجه را به مجلس می دادیم خوب نبود.

وی با بیان اینکه مصلحت اندیشی هیچ کس در برابر نص قانون قابل قبول نیست، افزود: قانون همه مصالح را تامین می کند بنابراین این کار دولت حتی اگر با مصلحت اندیشی خیرخواهانه انجام شده باشد غیرقابل دفاع و تخلف است.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: علت اینکه قانون گذار اصرار بر تقدیم لایحه بودجه در 15 آذر داشت دلایل مشخصی بود که برای هریک از مراحل رسیدگی به لایحه بودجه از اختیار و فرصت نمایندگان برای مطالعه و دادن پیشنهاد تا بررسی کمیسیون تخصصی و بررسی کمیسیون تلفیق که مدت 15 روز تمدید تا یکماه هست در نظر گرفت این زمان زمان عقلایی از نظر قانون ایران است.

توکلی با اشاره به اینکه قرار بود لایحه بودجه25 آذر تقدیم مجلس شود نشان از غفلت از قانون و تغافل از واقعیت دولت است افزود: تغافل از قانون این است که طبق ماده 88 قانون آیین نامه داخلی مجلس؛ دولت وقتی دیرتر از موعد لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، باید لایحه چند دوازدهم بدهد، اگر فرصت تصویب لایحه بودجه وجود نداشت مجلس با تصویب چند دوازدهم بر اساس بودجه سال گذشته از اول فروردین امکان دخل و خرج داشته باشد اما دولت با تغافل از این موضوع تخلف کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه با حداقل مهلت های قانونی؛ مجلس نمی تواند لایحه بودجه را تا آخر اسفندماه به دولت ابلاغ کند تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور و آقای نوبخت گفتند تاخیر در تقدیم لایحه بودجه به مجلس توسط دولت قبل هم صورت گرفت؛ این آقایان آمدند که کار قبلی ها را تکرار نکنند.

ارسال نظرات