آرام حلیم ضمن استقبال از محققان و پژوهشگران در این شهرستان گفت: تلاش ما بر این است تا آثار کشف شده در این منطقه مورد بررسی بیشتر متخصصان مربوطه قرار گیرد تا به نتایج تحقیقاتی دقیق تری از بررسی‌های باستان‌شناسی و جانورشناسی برسیم.
کد خبر: ۸۶۲۳۹۸۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار در نشست باسرپرست سازمان زمین شناسی استان با اشاره به کشف فسیل حیوان عظیم الجثه در معدن شن و ماسه فولادلو بخش مرکزی گفت: مطالعات و تحقیقات علمی بر روی بقایای بجای مانده انجام گرفته شده است و به موازات کار تحقیقاتی که توسط کارشناسان اکیپ زمین شناسی، باستان شناسی و زیست محیطی استان انجام خواهد شد، برداشت شن و ماسه نیز توسط پیمانکاران تحت نظارت بخشدار مرکزی و گروه کارشناسی خواهد بود.

وی با تصریح اینکه کارشناسان بازدید هفته ای در این محل داشته باشند افزود: تلاش ما بر این است تا آثار کشف شده در این منطقه با کمک متخصصان مربوطه، بیش از این، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد تا به نتایج تحقیقاتی دقیق تر و مطلوب تری از بررسی‌های باستان‌شناسی و دیرین جانورشناسی برسیم.

وی ضمن استقبال از محققان و پژوهشگران جهت تحقیقات علمی گفت:یافته های به دست آمده می تواند قطعه ای مهم برای تکمیل دانش ناقصی باشد که حیات اولیه موجودات عظیم الجثه و زیست این منطقه از دنیا را نشان دهد و این کشفیات می تواند عنوان پژوهشی مناسبی برای دانشجویان و محققان کارشناسی ارشد و دکتری رشته های زمین شناسی،فسیل شناسی،جانور شناسی،محیط زیست،باستان شناسی و...باشد.

در این دیدار دکتر صادقی سرپرست سازمان زمین شناسی استان نیز گفت: در حال علمی کردن گزارشات فسیل های کشف شده در شهرستان هستیم و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام گرفته شده است.

وی گفت:با هماهنگی های صورت گرفته اساتید دانشگاههای کشور،برای تحقیق و پژوهش از محل معدن شن و ماسه فولادلو بازدید خواهند کرد همچنین با یک گروه از کارشناسان ژاپنی هماهنگی صورت گرفته و برای مطالعه دقیق تر اطلاعات مورد نیاز در اختیار این گروه قرار خواهد گرفت.

فکور کارشناس ارشد زمین شناسیزیست محیطی و کاشف فسیل نیز با اشاره به تحقیقات صورت گرفته شده و رسوبات موجود بر روی فسیل کشف شده قدمت آن را به دوران چهارم زمین شناسی ربط می دهد که پیش بینی می شودموجوداتی از جمله ماموت و اسب های ماقبل تاریخ در مرداب ها و سواحل این منطقه به زیست مشغول بودندوبا گذشت زمان منقرض شدند.

ارسال نظرات