رئیس اداره بهزیستی بروجرد:

اماکن عمومی بدون نقشه مناسب‌سازی برای معلولان، مجوز ساخت نمی‌گیرند

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: شهرداری بروجرد مجوز ساخت برای اماکن عمومی را که اصول مناسب‌سازی در نقشه‌های آنها رعایت نشده، صادر نمی‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۰۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کرم‌رضا پیردایه در جمع خبرنگاران بروجرد اظهار داشت: در حال حاضر شش هزار و 100 معلول، سالمند و بیمار نخاعی و روانی در بهزیستی بروجرد دارای پرونده هستند.

وی با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی معابر عمومی در سطح شهرستان بروجرد، افزود: از این تعداد حداقل دو هزار نفر از مشکلات جسمی رنج می‌برند که ضرورت دارد با مناسب‌سازی معابر نسبت به رفع مشکلات تردد آنها در سطح شهر اقدام شود.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد با اشاره به همکاری این نهاد حمایتی با شهرداری این شهرستان، عنوان کرد: تاکنون در جلسات متعددی که با حضور کارشناسان بهزیستی و عمران شهری شهرداری بروجرد برگزار شده، مشکلات تردد معلولان در سطح شهر و لزوم مناسب‌سازی معابر شهری بررسی شده و شهرداری برای رفع مشکلات معلولان برای تردد در معابر قول همکاری داده است.

وی با تأکید براینکه باید تلاش شود تا با مناسب‌سازی معابر عمومی در سطح ادارات، پارک‌ها واماکن عمومی افراد معلول را برای ورود به اجتماع یاری رساند، بیان کرد: بر این اساس به شهرداری بروجرد تأکید شده است که از صدور مجوز ساخت برای اماکن عمومی که اصول مناسب‌سازی در نقشه‌های آنها رعایت نشده، خودداری کند و همچنین پس از تائید کارشناسان بهزیستی و نظام مهندسی در رعایت اصول مناسب‌سازی پایان کار اینگونه اماکن صادر شود.

پیردایه با بیان اینکه براساس قانون جامع حمایت از معلولان شهرداری موظف است برای ساختمان‌های با طبقات بالا پایان کار صادر نکند، تصریح کرد: نصب تابلوهای ویژه معلولان در سطح شهر، مناسب‌سازی معابر عمومی، پله‌ها و پارک‌های عمومی برای رفاه حال معلولان و افراد سالمند و ناتوان از وظایف مدیران دستگاه‌های مربوطه است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به معلولان این شهرستان، خاطرنشان کرد: معلولان از خدمات مستمری حق بیمه، کمک موردی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه تحصیلی و پرداخت بخشی از شهریه دانشگاه، انواع وسایل کمک توانبخشی نظیر عصا، ویلچر، تخت برای بیماران ضایع نخاعی، سمعک، عصای نابینایان و ساعت گویا و نیز خدمات فیزیو تراپی، کاردرمانی، شنوایی سنجی و گفتار درمانی بهره مند می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار