خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان:

دستگاه‎ها اجرایی سفارش‎های خود را به خارج از استان ندهند/ لباس مدارس زیر نظر اتحادیه سفارش داده شود

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه دوخت لباس‎های مدارس از طریق اتحادیه صورت بگیرد، گفت: دوخت لباس‎ها مدارس به صورت زیر زمینی و بعضا توسط اتباع خارجی صورت می‎گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۰۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
محمد علی اغیاری عصر امروز در گفت‎گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: اتحادیه خیاطان در راستای صدور مجوزات و همچینی برخی معرفی‎نامه‎ها برای اصناف همکاری دارد.

وی تصریح کرد: این اتحادیه دارای 260 واحد صنفی است ، افزود: ابراز کار خیاطان در شهرستان گرگان بسیار ابتدایی است و علی‎رغم آن که امکانات و چرخ های نوین به سراغ صنف خیاطان شهرستان گرگان آمده اما توانایی خرید در این صنف وجود ندارد و لذا بسیاری از خیاطی های شهرستان گرگان به صورت ابتدایی مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان ابراز داشت: علی رغم آنکه در دوران تحریم به صنف خیاطان همانند همه اصناف فشار اقتصادی آمده است اما متاسفانه مسئولان و دستگاه‎های اجرایی از این صنف حمایتی نکردند و در حالی که می‎توانستند لباس های اداری را از واحد‎های سطح شهرستان گرگان تامین کنند ولی دیده می شود که آنها حتی از این همکاری دریغ کردند و سفارش‎های خود را به خیاطی های خارج از استان گلستان ارجاع داده اند.

سه باب مغازه خیاطی آتش گرفت اما حمایتی از سوی مسئولان شاهد نبودیم

اغیاری با بیان اینکه اتحادیه خیاطان توان مالی چندانی برای حمایت از خیاطان ندارد، گفت: در روزهای گذشته سه باب مغازه خیاطی طئمه حریق شد اما هیچ یک از مسئولان برای حمایت از این واحد‎های صنفی اقدام خاصی نکرد.

وی به مدل‎های لباس غربی و گرایش جوانان به این مدل لباس‎ها اشاره کرد و گفت: در کشورما مدل‎های ایرانی خوبی همه برای بانوان و همه برای آقایان وجود دارد و گرایش به این چنین مدل‎ها تنها یک غرب زدگی و ناهنجاری اجتماعی است.

رئیس اتحادیه خیاطان شهرستان گرگان یادآور شد: در حالی که برخی جوانان ما به لباس غربی گرایش دارند اما برخی از ملیت‎های دیگر به لباس ایرانی افتخار می‎کنند و برای نمونه مشتری من از ترکمنستان با کت و شلواری که من برایش دوختم آن عکس را برای من فرستاده است و گفته به پوشیدن لباسی با دوخت ایرانی افتخار میکنم.

اغیاری تهیه لباس‎های مدارس سفارشی به برخی از خیاطان سطح شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: دیده شده که مدیران مدارس به خیاطانی که تنها با یک چرخ تولید فعالیت دارند یک هزار لباس سفارش داده‎اند آیا این مدیران با خود نمی‎اندیشند که چگونه یک نفر می‎تواند با یک چرخ در مدت کوتاه یک هزار لباس تولید کند.

وی با بیان اینکه تولید این چنین لباس‎ها به صورت زیر زمینی و بعضا توسط اتباع خارجی صورت می‎گیرد، افزود: دوخت لباس مدارس با استاندارد و کیفیت مناسب بهتر است از سوی اتحادیه‎ خیاطان صورت بگیرد تا نظارت بهتری به تهیه این لباس‎ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار