با حضور مسئولین و خانواده شهدا

آستان مقدس امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار غبارروبی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان از انجام آئین غبارروبی امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۲۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان، حجت الاسلام رضا نفری در این مراسم گفت: امامزادگان محل کسب معنویت و آسایش مردم هستند و باید سعی شود تا در جهت تقویت روحیه معنوی جامعه، امکانات ضروری و اولیه را برای رفاه حال زائرین در این اماکن مقدس فراهم کنیم.

وی افزود: اگر بقاع متبرکه دارای فضای مناسب و امکانات اولیه باشند به طور قطع شاهد افزایش تردد در امامزادگان خواهیم بود و این خود به عنوان یک عامل تبلیغی در جهت جذب زائرین به این اماکن مقدس محسوب می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان، ضمن ابراز رضایت از وضعیت موجود امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار، تصریح کرد: در حال حاضر این آستان مقدس جزو بقاع متبرکه فعال و پر تردد شهرستان به شمار می رود و با توجه به نزدیکی ایام سال نو و افزایش میزان مسافرین در جاده های منتهی به مشهد الرضا(ع)، امیدواریم شاهد مراجعه بیش از پیش زائرین به این بقعه متبرکه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط اداره اوقاف و امور خیریه و با همکاری اعضای هیئت امنای این بقعه متبرکه، در ایام سال جدید همانند سال گذشته، مجموعه خیمه های معرفت در این آستان مقدس و برخی دیگر از بقاع متبرکه شهرستان های گرمسار و آرادان برپا خواهد شد.

حجت الاسلام نفری ضمن بیان این مطلب که در سال قبل خیمه های معرفت مورد استقبال بی سابقه مسافرین نوروزی و زائرین حرم رضوی قرار گرفت، هدف از برپایی این خیمه ها را پرکردن اوقات فراغت مسافرین به ویژه جوانان و نوجوانان، تهیه و تزریق خوراک فرهنگی مناسب به آنها،پاسخگویی به سوالات و مسائل شرعی مسافرین، ترویج سنت حسنه وقف و زمینه سازی جهت ایجاد وقف های جدید و در نهایت ایجاد آمادگی و افزایش معنویت جهت زیارت با معرفت امام رضا(ع) عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار