خبرهای داغ:
رئیس اداره حقوقی اوقاف سمنان خبر داد؛
رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طی 10ماه جاری سال 94 تعداد 29 حکم به نفع موقوفات در محاکم حقوقی استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۲۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، به نقل از ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان، صادق اصغری علایی گفت: فلسفه وجودی اداره حقوقی و ثبتی در ادارات اوقاف و امور خیریه برنامه ریزی در امر تثبیت موقوفات و بقاع متبرکه و طرح دعاوی و پیگیری مسائل قضایی و ثبتی موقوفات بقاع متبرکه به منظور احقاق حقوق موقوفات است.

وی افزود: از ابتدای سال تعداد 78 پرونده دعاوی موقوفات در مراجع قضایی استان طرح شده است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: تا کنون 54 فقره از پرونده ها مختومه شده و 24 پرونده در حال رسیدگی در شعب مختلف مراجع قضایی استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پرونده های مورد رسیدگی قرار گرفته در سال جاری مربوط به دعاوی مطروحه در سنوات گذشته بوده، عنوان کرد: در تمامی ادارات اجرایی در شهرستان ها، کارشناسان حقوقی پس از ارجاع پرونده های موقوفات بمنظور اخذ حقوق موقوفات ، نسبت به تکمیل مستندات و تنظیم دادخواست یا لوایح دفاعیه با نظر مشاور حقوقی اقدام نموده و سپس نسبت به طرح دعوای حقوقی یا ارائه دفاعیه در محاکم قضایی اقدام می کنند.

اصغری علایی گفت: دفاعیات مناسب و قوی همراه با ادله کافی و مستندات محکمه پسند و پیگیری دعاوی مطروحه زیر نظر مشاورین و وکلای مجرب، کمک موثر و شایانی در احقاق حقوق موقوفات می کند.

وی افزود: ثبت کلیه اطلاعات دعاوی موقوفات در سامانه یکی از اقدامات مهم ماه های اخیر اداره حقوق و ثبتی است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: کلیه اطلاعات حقوقی موجود در پرونده های دعاوی موقوفات در مراحل بررسی، تجدید نظر، فرجامخواهی و ... توسط کارشناسان حقوقی شهرستان در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت و دائما از طریق استان رصد می گردد تا دعاوی مطروحه با قوت کامل در مراجع مربوط پیگیری تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی خاطر نشان کرد: اطلاعات حقوقی وارد شده، در 6 سطح بررسی و مورد تائید قرار می گیرد.

اصغری علایی تصریح کرد: تائید سطح یک و 2 در ادارت شهرستان انجام شده و سطوح سوم و چهارم در اداره کل مورد تائید قرار می گیرد.

وی با اشاره به لحاظ دقت کافی در بررسی و تائید سطوح مختلف اطلاعات افزود: مراحل پنج و 6 نیز توسط مسئولین ذیربط در سازمان مورد بررسی و تائید قرار می گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها