معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم:

بنیاد علوی 800 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام دانشجویی اختصاص داد

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: بنیاد علوی 800 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام دانشجویی اختصاص داد.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۴۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، تقی زاده امروز در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه لرستان که با حضور صدیقی معاون وزیر علوم برگزار شد، گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای که بین وزارت علوم و بنیاد علوی منعقد شده است این بنیاد 800 میلیارد تومان را برای پرداخت وام های دانشجویی اختصاص داد.

وی ادامه داد: بازپرداخت تسهیلات بنیاد علوی نیز به مانند تسهیلات صندوق رفاه پس از فارغ التحصیلی دانشجویان آغاز می شود.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: یکی از مزیت های تسهیلات بنیاد علوی این است که این تسهیلات هم به دانشجویان روزانه و هم به دانشجویان شبانه ارائه می شوند؛ اما وام های صندوق رفاه تنها به دنشجویان روزانه پرداخت می شود.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای بین وزارت علوم و صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با هدف پرداخت وام ازدوج و ودیعه مسن منعقد شده است؛ البته این تفاهم نامه هنوز عملیاتی نشده است.

تقی زاده ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته صندوق کارآفرینی امید پنج میلیون تومان بابت وام ودیعه مسکن به دانشجویان پرداخت می کند.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: در حوزه تغذیه نیز با توجه به آماری که از خوابگاهها و دانشگاههای کشور داریم 1200 میلیارد تومان اعتبار لازم است تا دانشگاهها اعتبارات تغذیه را تقبل کنند. الان رقمی که دولت برای تغذیه تقبل کرده است 440 میلیارد تومان است و با این حال 800 میلیارد تومان اعتبار کسری اعتبار در این بخش وجود دارد.

وی افزود: پیگیری هایی از طرف معاونت دانشجویی وزارت علوم انجام شده است و قول هایی هم داده شده که سال آینده مبلغ جزئی به صندوق رفاه اختصاص دهند تا به دانشگاهها در بخش تغذیه به صورت موردی آنها کمک شود.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم با اشاره به اینکه 520 میلیارد تومان نیز اعتبار نیاز است تا خوابگاههای دانشگاههای سراسر کشور به نحو مطلوب و در شان دانشجو ارتقاء پیدا کنند گفت: این موضوع را هم معاون دانشجویی وزارت علوم در جلسه ای که در سازمان مدیریت برگزار شد پیگیری کرده اند و اگر شرایط اقتصادی دولت به مانند سالهای قبل بود حتما به حوزه دانشجویی کمک می شد.

وی با بیان اینکه طرح تبدیل یارانه ها به وام نیز توسط صندوق رفاه آماده شده و اگر اجرای شود قطعا مشکلات و فشار در حوزه دانشجویی کاهش پیدا خواهد کرد اظهار کرد: دانشگاهها می توانند با واگذاری فضا به پیمانکاران به صورت رایگان در طول یک سال آنها را ملزم به مدرن کردن سلف های سرویس کنند؛ البته این تغییر به نفع پیمانکاران است چون مدرن کردن سلف های سرویس کاهش دورریز غذا را به همراه دارد و هم اینکه در طول یک سال از پرداخت اجاره معاف می شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار