مسئول سیاسی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی(ع) رشت گفت: همواره دانشجویان و رسانه نقش بسزایی در آرام سازی فضا و ملزم کردن کاندیداها به رعایت اخلاق اسلامی در رقابت انتخاباتی دارند.
کد خبر: ۸۶۲۴۳۰۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵

عماد سیفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه فضایی که در این دوره از انتخابات حاکم بر کشور است مقداری با دوره های دیگر تفاوت دارد، اظهار کرد: امسال دولت حاکم خود را فراجناحی می داند و وزرایی هم از جناح های مختلف برگزیده و با توجه به حل موضوع هسته ای و برجام به نظر می‌آید امسال، سال متفاوتی از نظر انتخابات برای کشور باشد.

وی افزود: در این دوره اصولگراها در صددند که اکثریت مطلق مجلس را که در مجلس نهم نیز در اختیار داشتند، حفظ کنند و از طرفی اصلاح طلب ها که از سال 88 حدود شش سال گذشته است، باز احساس می‌کنند که دوباره می‌توانند احیای سیاسی یابند.

مسئول سیاسی دانشگاه فرهنگیان رشت تصریح کرد: البته اصلاح طلبان با طبقه بندی جدیدی که در افکار عمومی به وجود آمده به دو دسته «موثر در فتنه یا فتنه گر» و «بی تاثیر در فتنه» تقسیم می شوند، علاوه بر این دو، حزب کارگزاران و اعتدال که حزب روحانی است، نیز ظاهرا قصد ارائه لیست جدا را دارند و مقصودشان ائتلاف قبل از انتخابات نیست.

سیفی افزود: در این بین با توجه به تصویب برجام و گشایش راهی برای ارتباط با آمریکا، عده ای از اهالی فتنه که خود را سهام دار اصلاح طلبی می‌دانند و همچنین عده ای دیگر از افرادی که شیفته فرهنگ و سیاست ماکیاولی و آمریکایی هستند هم، به امید تایید صلاحیت گرفتن به انتخابات وارد شدند و همانطور که پیش بینی می‌شد افراد بیشتری نسبت به دور قبل که خود را اصلاح طلب می دانند ثبت نام کردند؛ از طرفی اصولگرایان هم مانند انتخابات 92 قصد ائتلاف و ارائه لیست واحد را دارند.

مسئول سیاسی دانشگاه فرهنگیان رشت تصریح کرد: در این فضای کلان سیاسی که ترسیم شد باید با نهایی شدن تایید صلاحیت ها دید که چه افراد و جریان هایی، چه تعداد کاندیدا را دارند و در آن صورت جو را آرام و تلطیف کرد که در این آرام سازی فضای رسانه ها بسیار موثرند.

سیفی افزود: به طور کلی همواره دانشجویان و رسانه نقش بسزایی در آرام سازی فضا و ملزم کردن کاندیداها به رعایت اخلاق اسلامی در رقابت انتخاباتی دارند، چرا که دانشجویان با مطالبه گری های دانشگاهی و آرمان طلبی موجب جهت دهی های گسترده در فضای شهری می شوند و رسانه ها با جوسازی علیه کاندیداهایی که اخلاق را رعایت نمی کند می توانند در  اخلاق مدار کردن انتخابات که بسیار در بدنه جامعه نقش دارد، موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در انتخاب اصلح کوشا باشند، گفت: انتخابات خوب و مردمی به انتخاباتی گفته می شود که اولا افرادی از جناح ها و سلایق مختلف وجود داشته باشند؛ چرا که اختلاف آراء باعث پیشرفت خواهد شد.

مسئول سیاسی دانشگاه فرهنگیان رشت گفت: همواره باید به این نکته توجه داشت که وظیفه قانونی شورای نگهبان حفاظت و مقابله با نفوذ افراد مغرض و غرب پرست است و رمز جلوگیری از فتنه در انتخابات پیش رو، رد صلاحیت کردن این افراد است که البته در خبرگان همواره جو آرامی حاکم بوده و اغلب این دست مشکلات را شاهد نبوده ایم و این موضوع در مجلس شورای اسلامی احساس نیاز بیشتری می شود.

ارسال نظرات