نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت توجه معلمان به مسائل تربیتی دانش‌آموزان، گفت: دانشگاه فرهنگیان زمینه ترویج مباحث دینی در مدارس را فراهم کند.
کد خبر: ۸۶۲۴۳۱۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان یزد، اظهار داشت: در زمینه ترویج فرهنگ ساخت مدارس خیرساز و بحث خیرین مدرسه‌ساز به‌صورت خوبی موضوع دنبال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته هر شخص به‌تنهایی اقدام به ساخت یک مدرسه می‌کرد ولی الان این کار به‌صورت مشارکتی هم انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در این طرح امکان حضور تعداد بیشتری خیر در زمینه ساخت یک مدرسه وجود دارد، گفت: در این زمینه آموزش و پرورش باید توجه ویژه‌تری به مسائل فرهنگی داشته باشد.

ناصری افزود: مسئولان هر حرکت و تلاشی که انجام می‌دهد، نتیحه آن به همین مردم جامعه بر می‌گردد و اگر هم کاری نکنند، مردم و نسل آینده ما نتیجه آن را می‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تاکید بر‌اینکه معلمی یکی از حساس‌ترین کارهای جامعه است، گفت: معلمان در زمانی که به دانش‌آموزان درس می‌دهند، باید آن‌ها را به سمت خوبی‌ها و معنویات هدایت کنند.

وی با بیان اینکه لازمه این کار این است که اخلاق و فرهنگ معلمان دینی باشد، خاطرنشان کرد: در صورتی که عکس این موضوع در بین معلمان وجود داشته باشد، می‌تواند زمینه عدم عاقبت به خیری جوانان را فراهم کند.

امام‌جمعه یزد افزود: به‌صورت ویژه این دغدغه که فرزندان ما باید در آینده دین‌دار باشند و خدمت صادقانه به جامعه بکنند، باید بین معلمان به عنوان مهمترین دغدغه وجود داشته باشد.

ناصری با تاکید بر‌اینکه معلمان باید سعادت و شقاوت دانش‌آموزان را سعادت و شقاوت خود و فرزندانش بداند، گفت: موضوع دیگری که باید در زمینه معلمان به آن توجه داشت این است که معلم باید به صورت گسترده اهل مطالعه باشد.

ارسال نظرات