به مناسبت ۱۹ ژانویه سالروز ورود ملت مسلمان جمهوری آذربایجان به وطن مادری خود (ایران اسلامی) نشست بصیرتی تحت عنوان «بابا تپراق» در دانشگاه آزاد واحد پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۳۵۷
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، در این مراسم که با حضور نصیریان فر، رئیس سابق موسسه قفقاز و استاد دانشگاه، برخی مسئولین ادارات، نهادهای فرهنگی، اساتید دانشگاههای شهرستان، بسیج اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد پارس آباد برگزار شد، مدیر کتابخانه های عمومی پارس آباد با بیان اینکه کشورهای غربی در حال برنامه ریزی برای تفرقه افکنی در بین امت مسلمان و کشورهای در حال توسعه هستند افزود: کشورهای اروپایی با برداشتن مرزهای خود و ایجاد اتحادیه، بدون روادید در حال تردد در کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه هستند در حالی که از اتحاد مسلمانان نگران هستند.

حجت الاسلام امین پورمحمد اظهار داشت: نمونه بارز کشور مسلمان که اروپا نفوذ کرده و به ایجاد اختلافات مذهبی و تفرقه دامن می زند کشور آذربایجان است. کشوری که دارای بیشترین درصد مسلمان شیعی را داراست.

وی افزود: از مسئولین کشور و دولت انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب در جهت برقراری ارتباط بیشتر با این کشور دوست و مسلمان تلاش کنند تا بتوانیم ضمن داشتن تعامل بیشتر با برادران دینی خود از هویت دینی و اسلامی این عزیزان دفاع کنیم.

نصیریان فر رئیس سابق موسسه قفقاز و از تئورسین ها و متخصصین مسائل قفقاز گفت :در جنگ های طولانی مدت که بین ایران و دولت تزار روسیه صورت گرفت بخش اعظمی از سرزمین ایران در قالب ۱۷ شهر به سرزمین های روسیه سابق الحاق شد و ملت مسلمان و شیعی آذربایجان در حسرت برگشت به وطن بازماندند و این حسرت را که در قالب شعر و کتاب مکتوب کردند می توان احساس کرد.

وی افزود : دولت تزار از بیم بازگشت ملت مسلمان آذربایجان که تعصب خاصی به ایران داشتند برنامه ها و سیاستهایی در قالب اسلام ستیزی و ایران ستیزی پیاده کردند که بتوانند مردم آذربایجان را حفظ کنند. دولت تزار به این نتیجه رسیده بود که این مردم به اسلام و ایران ارادت و تعصب خاصی دارند بنابراین به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی بودند.

نصیریان فر ادامه داد: بعد از دولت تزار روسیه که شوروی سوسیالیستی و کمونیستی بوجود آمد این روش را به صورت گسترده تر ادامه داد. حتی دست به تحریف زدند تحریف تاریخی، جغرافیایی، شخصیتی و وقایع زدند و در اولین اقدام حروف الفبا را تغییر دادند .

وی گفت: از جمله تغییرات دیگر، جایگزین کردن موسیقی و تئاتر بجای دین بود که بدین طریق مردم را مشغول کنند و از دین و دینداری دور کنند.

رئیس سابق موسسه قفقاز افزود: در ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ یا همان دی ماه ۱۳۶۸ مشاهده کردیم که ملت مسلمان آذربایجان در کنار رود مرزی ارس آمدند و برای بوسیدن خاک وطن لحظه شماری می کردند. آنها ارادت خود را به ائمه معصومین و امام امت نشان دادند. دولت شوروی سابق نیز توده عظیم ملت مسلمان را مشاهده کرد و بدون هیچگونه ممانعتی اجازه دادند تا وارد خاک ایران اسلامی شوند و شاهد بودیم که در مساجد و تکایا حضور یافته و با نماز خواندن و قرائت قرآن و زیارت پرچم سید الشهدا ارادت خود را به ائمه و اسلام به اثبات رساندند.

نصیریان فر اظهار کرد: در حال حاضر دولت آذربایجان متاسفانه شهروندان مسلمان و شیعه را از کوچکترین آزادی محروم می کند و حتی اجازه عزاداری و ارادت به ائمه معصومین (ع) را نیز به شهروندان مسلمان خود نمی دهد. کشوری که ۹۸ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند از کوچکترین آزادی برخوردار نیستند چراکه دولت آذربایجان از علاقه ملت مسلمان آذربایجان به ائمه (ع) به خصوص امام حسین (ع) باخبر است و این فرصت را برای دشمنان اسلام ، وهابیت و ژریم صهیونیستی فراهم می کند تا در این کشور مسلمان شیعی نفوذ کنند و برنامه های خود را پیاده نمایند.

ارسال نظرات