مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

افزایش 4.2 درصدی تولد در اردبیل

با توجه به آمارهای رو به‌رشد ولادت، هم‌اکنون نرخ رشد جمعیت در سطح استان حدود 20 هزار نفر است که این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۳۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اسد حسن‌زاده در جلسه بررسی میزان موالید در استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به آمارهای موجود در 9 ماهه امسال تعداد 19 هزار و 996 نوزاد در سطح استان اردبیل متولد شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته 4.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان آمار فوتی‌ها در 9 ماهه امسال افزود: 4هزار و 884‌نفر آمار فوتی امسال در استان اردبیل است که این میزان فوتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 22.6 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت در استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به آمارهای رو به‌رشد ولادت، هم‌اکنون نرخ رشد جمعیت در سطح استان حدود 20 هزار نفر است که این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

حسن‌زاده بیان کرد: در مورد گزینش نام نوزادان در استان اردبیل، نام‌های امیرعلی، ابولفضل، محمد طاها بیشترین اسماء انتخابی برای نوزادن پسر و در دختران نیز زهرا، یسنا و فاطمه از نام‌های منتخب شده برای نوزادان دختر است و این نام‌ها جزو نام‌های منتخب و پرطرفدار برای نوزدان دختر و پسر در این استان هستند.

وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان گفت: صدور کارت شناسایی ملی هوشمند برای الکترونیکی‌کردن اسناد بسیار مهم است و نیاز است در این زمینه افراد بالای 15‌سال نسبت به در یافت کارت ملی و هوشمند کردن آن از طریق دفاتر پیشخوان و ایستگاه‌های مستقر در نهادهای پستی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل اظهار داشت: از آغاز شروع طرح هوشمند سازی کارت ملی، در مدت 9 ماه امسال بیش از 93 هزار نفر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند و در این راستا تاکنون کارت ملی هوشمند بیش از 168 هزار نفر صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار