مدیر انجمن سینمای جوان اردبیل مطرح کرد
هم‌اکنون این استان به قطب فیلم‌سازی در کشور تبدیل شده است و باید برای توسعه هنر فیلم در اردبیل حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از جانب مسئولان استان انجام شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۴۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میردولت موسوی در حاشیه نخستین همایش عکس در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: امسال هنرمندان اردبیل در حوزه فیلم 25 جایزه بین‌المللی و ملی را به خود اختصاص داده‌اند که در این زمینه در سه ماه گذشته هنرمندان فیلم‌ساز اردبیلی 11 مقام بین‌المللی را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه هنر فیلم‌سازی دارد، افزود: هم‌اکنون این استان به قطب فیلم‌سازی در کشور تبدیل شده است و باید برای توسعه هنر فیلم در اردبیل حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از جانب مسئولان استان انجام شود.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه هنرمندان بسیار مطرح و حرفه‌ای در هنر عکاسی اردبیل وجود دارد اما در این راستا نتوانسته‌ایم به هدف مطلوبی که ترویج فعالیت‌های هنری در استان است برسیم که با راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری عکس در اردبیل درصدد توسعه و پیشبرد هنر عکاسی و سایر هنرها به صورت حرفه‌ای در استان اردبیل هستیم.

موسوی بیان کرد: در گذشته بی‌توجهی زیادی به هنر و سینمای استان اردبیل شده است که با فعالیت دولت یازدهم هنر اردبیل رفته رفته به جایگاه اصلی خود دست یافته و در این راستا نمایشگاه‌های مختلف عکاسی و هنری در اردبیل دایر شده است.

وی برگزاری همایش‌های مختلف هنری و عکاسی در استان اردبیل را بسیار مناسب دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های هنری در استان اردبیل می‌تواند تنها راه نجات به فراموشی سپرده شدن هنر اردبیل باشد که در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده ولی نباید تنها به برگزاری این نمایشگاه‌ها اکتفا کرد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل با تشریح اینکه استان اردبیل یکی از مناطق اصلی دارای مناطق بکر گردشگری و صنایع دستی با قدمت چندین ساله است، اظهار کرد: هنر عکاسی و فیلم اردبیل می‌تواند در معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل بسیار موثر باشد و باید برای شناسایی ظرفیت هنر فیلم و عکاسی اردبیل برنامه‌ریزی منسجم و کاربردی انجام شود تا به این طریق بتوانیم در تحقق معرفی قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری نیز موفق عمل کنیم.

موسوی عملکرد دانشکده خبر در راستای ترویج و اشاعه هنر اردبیل را مهم برشمرد و افزود: برای توسعه رشته عکاسی در اردبیل دانشکده خبر این استان با تربیت نیروهای متخصص و کاردان بسیار موفق عمل کرده که این عملکرد شایسته قدردانی است.

ارسال نظرات