دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره «مشق شیدایی»:

زبان هنر در جهان کمتر از دیپلماسی نیست/ هنرمندان ایران، پرچم دار مبارزه با تروریسم باشند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: هنرمندان ایران، پرچم دار مبارزه با تروریسم با ابزار هنر باشند.
کد خبر: ۸۶۲۴۴۷۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از بسیج پرس؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کنگره تخصصی شهدای هنرهای تجسمی با عنوان «مشق شیدایی» که شامگاه امروز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، با بیان اینکه ۲۰۰۰ شهید هنرمند، نمایشگاه و گالری واقعی از اوج انسان هاست، گفت: بعید است در حادثه ای در عالم، ۲۰۰۰ هنرمند جانشان را فدای خوبی ها کرده باشند. نه در یک حادثه بلکه در ده ها حادثه هم اتفاق نیفتاده است که یک ملت ۲۰۰۰ هنرمند را برای دفاع از شرف و ناموس خود تقدیم کرده باشد.
 
وی در ادامه افزود: در کشوری که زشتی در مقابل پاکی و عدالت صف آرایی کرد، هنرمندان ما قلم را به نقاش هستی واگذار کردند و خود موضوع نقاشی مجسمه شدند. هنرمندان اگر زشتی ها را هم نشان می دهند، این کار آن ها برای رفتن به سوی خوبی هاست. کار هنرمند،‌ نشان دادن باورها و حقیقت است و هنرمند خود جلوه اثرش و معنا، تابلو و مفهوم می شود.
 
رضایی با بیان اینکه قلم و تفنگ و خون و جوهر هنرمند شهید با هم یکی می شود، عنوان کرد: عجب نمایشگاه بزرگی در ایران برپا شده است. خریدار این تصاویر فقط خدا است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات منطقه و جهان اظهار داشت: امروز صحنه دیگری از این هنرمندی برای هنرمندان در حال ایجاد است و از سوریه و عراق تا کنار خانه خدا و خلیج فارس،‌ صحنه ای از پلیدی ها و زشتی ها به وجود آمده که نه تنها ایران و مسلمان بلکه همه مسلمانان را تهدید می کند. تکفیری ها، وهابیت، صهیونیست ها و مدعیان آزادی از دیکتاتوری در منطقه حمایت می کنند که جزء بدترین دیکتاتورهای تاریخ هستند، آن ها حمله به مردم و یمن را هنرنمایی می دانند و امروز صحنه ای از زشتی و پلیدی در کنار گوش ملت ایران پدیدار شده است. امروز نیاز است که هنرمندان به صحنه بیایند و پلیدی ها را ترسیم کنند.
 
رضایی با اشاره به ماجرای دستگیری تکاوران دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تکاوران دریایی آمریکا را آزاد می کند و فردای آن روز وزیر خارجه آمریکا کنار وزیر خارجه عربستان می نشیند و به او می گوید که ما با شما هستیم. این ها تروریست هایی هستند که در عراق و سوریه جان مردم بی گناه را می گیرند.
 
وی با بیان اینکه امروز ۲۰ میلیون نفر در عراق، سوریه و یمن آواره شده اند،‌ تصریح کرد: آیا زبان می تواند این همه زشتی، نامردی، فریب و دغل را نشان دهد. جز از طریق هنر راهی برای انجام این کار نمانده و امروز هنرمند متعهد و مسئول مثل رزمنده ای است که این زشتی ها را ترسیم کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه زبان هنر برای بسیاری از مردم جهان کمتر از دیپلماسی نیست، عنوان کرد:‌ می توانیم هنرمندان جهان را دور هم جمع کنیم، چرا در شرایط امروز هنرمندان ایران پرچم دار مبارزه با تروریسم از طریق قلم و تجسم نباشند و چرا هنرمندان ایران در منطقه و جهان پرچم داری نمایش این زشتی ها را بر عهده نگیرند.
 
وی در ادامه تصریح کرد:‌ امروز هنر یک جهاد و تلاش برای رستگاری منطقه از ظلم و جنایت است.
 
رضایی با بیان اینکه افتخار می کنیم جزء ملتی هستم که در یک جنگ نابرابر ۲۰۰۰ هنرمند را تقدیم راه آزادی، حقیقت و عدالت کرده است، عنوان کرد:‌ به عنوان سربازی از این ملت بزرگ دست همه هنرمندان را می بوسم و می خواهم که در شرایط امروز یک بار دیگر به کمک ما بیایند و فریاد رسای انسانی و معنوی و آزادی طلب ملت ایران را با هنر خود در دنیا طنین افکن کنند تا بتوانیم یک بار دیگر رسالت تاریخی خود را انجام دهیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود پیشنهاد راه اندازی موزه شهدای هنرمند را ارائه کرد و گفت: باید موزه ای ویژه هنرمندان شهید درست کنیم تا آثار، تصاویر و زندگی نامه آن ها را نمایش دهیم تا این سرمایه عظیم و بزرگ را برای هنر و هنرمندان حفظ کنیم.
 
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات