خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان:

حوزه علميه به كمك اوقاف در جذب واقف مي آيد

خبرگزاري بسيج: سازمان اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در راستای ترویج و تشویق واقفین نیک‌اندیش به ایجاد وقف‌های جدید با محوریت حوزه‌های علمیه و همچنین احیای موقوفات، یک کارگروه مشترک با حوزه های علمیه تشکیل داده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۰۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، سازمان اوقاف و امورخیریه استان اصفهان در راستای ترویج و تشویق واقفین نیک‌اندیش به ایجاد وقف‌های جدید با محوریت حوزه‌های علمیه و همچنین احیای موقوفات، یک کارگروه مشترک با حوزه های علمیه تشکیل داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در اين باره گفت: در سال جاری تاکنون چهار وقف جدید با محوریت حوزه‌های علمیه در استان اصفهان به ثبت رسیده است که ارزش این وقف‌های جدید 11 میلیارد و 750 میلیون ریال است.

وي ادامه داد: حوزه‌های علمیه استان اصفهان از بزرگترین و تاثیرگذارترین حوزه‌های علمیه در سطح کشور و همچنین در جهان اسلام بوده‌اند که تربیت عالمان بزرگی که توسط این حوزه‌ها پرورش یافته‌اند، گواه این مطلب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع، مهم‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کج‌روی‌ها بوده‌اند،خاطرنشان کرد: عینی‌ترین برون‌داد نقش و جایگاه روحانیت در رویکرد فرهنگی، دینی و اخلاقی مردم را می توان به روشنی در پیروزی و تثبیت و استمرار حرکت اسلامی و انقلابی ملت مسلمان کشورمان در طول سال‌های مبارزه با رژیم منحط پهلوی و سال‌های دفاع مقدس و رونق بخشیدن به مساجد و نمازهای جمعه و مراسم مذهبی و ایجاد تحولات معنوی در عمیق‌ترین لایه های اجتماعی مشاهده و مرور کرد.

وي گفت: استان اصفهان جزو سه استان برتر در زمینه وقف برای ایجاد حوزه‌های علمیه و یا با رویکرد حوزه‌های علمیه در کشور است و آنچهمسلم است، نهادهای حکومتی به دلیل آغشته شدن به غبار قدرت و ثروت بیش از سایر نهادها در معرض چالش‌ها و تهدیدها واقع می شوند.

امیری تصريح کرد: از این‌رونهادهای سالم و سامان‌یافته دینی از جمله حوزه‌های علمیه به عنوان سالم‌ترین و مستقل‌ترین نهادهای دینی بایستی ضمن تحکیم و تداوم استقلال خود، قدرت و توانایی هدایتی و نظارتی خود را بر ارکان نظام سیاسی کشور روز به روز افزایش دهند.

وی گفت: عدم وابستگی نظام حوزوی و نهاد روحانیت به نهادهای دولتی، بازتولید مفهوم حکومت دینی است و تبیین و تعیین مولفه بارز آن یکی از موثرترین عوامل تاثیرگذار در فرآیند جلب و جذب مخاطبان و شکل‌گیری هویت فرهنگی و تقویت باورهای دینی آحاد مردم خواهد بود که نباید مورد غفلت و فراموشی مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان تصریح کرد: وقف برای حوزه‌های علمیه، بارزترین مصداق باقیات و صالحات و از نظر دنیوی و اخروی نیز بیشترین سودمندی را برای واقف نیک‌اندیش و دوراندیش خود به همراه دارد؛ چراکه این حوزه‌های علمیه هستند که زمینه‌ساز هدایت مردم به اخلاقیات و گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) می‌شوند و این موضوع بیشترین باقیات و صالحات را برای واقف نیک‌اندیش خود به ارمغان می‌آورد.

امیری افزود: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان دنبال می‌کند، تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی است که در آن‌ها احیا و شناسایی موقوفات حوزه‌های علمیه و همچنین به روز رسانی رقبات این موقوفات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب از دیرباز تاکنون در راستای ترویج وقف در جامعه نقش مهمی را برعهده داشته‌اند و امروزه نیز باید بیش از گذشته در این عرصه وارد و برای تشویق مردم به این امر خداپسندانه اقدام کنند.
ارسال نظرات