خبرهای داغ:

جزئیات کامل برگزاری جشنواره سرودهای انقلابی بسیج در شیراز

دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان " ترنم بیداری" از 3 تا 7 بهمن در تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشوربرگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی، شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) میزبان دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی سازمان بسیج خواهد بود، از همین رو نیما زارع مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران درباره جزئیات برگزاری این جشنواره توضیحاتی ارائه نمود.

زارع با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی بسیج در شیراز بیان داشت: دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان " ترنم بیداری"  از 3 تا 7 بهمن در تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشوربرگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره سراسری "ترنم بیداری" با بیان اینکه گروه‌های سرود در این جشنواره از روز دوم بهمن وارد شیراز می شوند و تا روز 7 بهمن در این شهر حضور خواهند داش، گفت: عوامل و سیاستگذاران جشنواره در روز 3 بهمن با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار خواهند داشت و در ادامه این جشنواره روز یکشنبه 4 بهمن‌ماه گروه‌های سرود با حضور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی مراسمی رقابت‌های خود را آغاز خواهند نمود. 

وی با اشاره به اینکه جمعی از خوانندگان مطرح و ارزشی کشور به عنوان میهمان به این جشنواره دعوت شده‌ان، گفت: در دومین دوره جشنواره سرودهای حماسی بسیج، اساتید و خوانندگانی نظیر علیرضا افتخاری، مجید اخشابی، محمد اصفهانی، استاد جمشیدجم، حسین کشتکار، جمشید عزیزخانی، استاد محمد گلریز، اسفندیار قره باغی و ستار سهرابی بعنوان میهمان  حضور داشته و اجرا نیز خواهند داشت.

زارع خاطرنشان نمود: هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، محمد میرزمانی، اسفندیار قره‌باغی و جمشید جم داوری جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج را عهده دار می باشند. 

وی افزود: در این جشنواره از اثر موسیقیایی آیت الله شهید شیخ باقر النمر با صدای استاد محمد گلریز و آهنگسازی داوود ورزیده به همراه چند اثر فاخر دیگر رونمایی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه بسیج فرزند انقلاب اسلامی است گفت: پیام انقلاب اسلامی یک پیام جهانی است و بسیج نیز بعنوان فرزند انقلاب اسلامی می تواند با استفاده از ظرفیت هنر پیام انقلاب اسلامی را به سراسر جهان منتقل نماید، البته هنرمندان استان فارس بخصوص گروه‌های سرود این خطه چه در گذشته و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و چه حال بخصوص در زمینه سرودهای انقلابی و ارزشی آثار ممتازی را تولید نموده اند که این خود نشان از شایستگی استان فارس برای میزبانی این جشنواره دارد.

زارع با اشاره به حضور گروه های سرود جهان اسلام در این جشنواره تصریح نمود: گردهمایی هنرمندان ایرانی و غیر ایرانی فرصت هم اندیشی، هم افزایی و تبادل تجربه را برای توسعه هنر اسلامی در میان ملل مسلمان فراهم می آورد، در این دوره از جشنواره توجه ویژه ای به آثار غیر ایرانی شده است، از همین رو در اختتامیه جشنواره یکی از گروه های مطرح کشور لبنان به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به اینکه اتاق فکری برای تعریف یک مدل اسلامی و ارزشی برای سرود و موسیقی انقلابی در بسیج تشکیل شده است، اضافه داشت: این جشنواره در4 بخش قومی، ایرانی، پاپ و آیینی و در دو نوبت صبح و عصر به همراه کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

زارع گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره را 5 گروه موسیقی آیینی و 5 گروه موسیقی ملی، 26 گروه پاپ و 12 گروه قومی و محلی عنوان نمود و افزود: 2700 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است سپس این آثار به سه حوزه موسیقی سنتی، پاپ و آیینی تقسیم شده و نهایتا هیئت انتخاب جشنواره 160 اثر را برای اجرا در بخش نهایی جشنواره برگزیده اند.

دبیر جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج در پایان با بیان اینکه آیین اختتامیه جشنواره‌ بعد از ظهر روز ششم بهمن‌ برگزار می شود خاطرنشان ساخت: این مراسم با حضور میهمانان از سراسر کشور در تالار حافظ  شیراز برگزار خواهد شد، امیدواریم با برگزاری این جشنواره قدم بزرگی در رشد استعدادهای انقلابی  و اسلامی در زمینه موسیقی برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها