استاندار لرستان:

طرح تحول نظام سلامت در جلوگیری از افزایش جمعیت زیر خط فقر موثر بوده است

استاندار لرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت در جلوگیری از افزایش جمعیت زیر خط فقر کشور موثر بوده است.
کد خبر: ۸۶۲۴۵۹۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در همایش خیرین سلامت استان لرستان که با حضور وزیر بهداشت در خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش هزینه های خانواده ها شده است گفت: یکی از اقداماتی که نباید از آن غافل شویم این است که اجازه ندهیم مردم به زیر خط فقر بروند و با این حال طرح تحول نظام سلامت از جمله طرح هایی است که در این زمینه موثر بوده است.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت مایه افتخار است و رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی از این طرح تعربف و تمجید کرده اند؛ چرا که خروجی این طرح رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

استاندار لرستان گفت: از خوبی های طرح تحول نظام سلامت این است که کلیه دهک های جامعه را تحت پوشش قرار می دهد و دیگر اینکه این طرح به عنوان یک جراحی در حوزه سلامت است منجر به اجرایی شدن درصد بالایی از طرح های عمرانی بخش سلامت شده است.

بازوند در ادامه تریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان الیگودرز آماده بهره برداری است این بیمارستان به همراه یک سد بزرگ به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه بیمارستان الیگودرز برای بهره برداری نیازمند تجهیز است؛ از این رو از وزیر بهداشت انتظار داریم که اعتبار لازم را برای تجهیز این بیمارستان اختصاص دهند افزود: دانشکده پرساری این شهرستان برای افزایش تعداد رشته ها نیز نیازمند مساعدت وزیر بهداشت است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مردم شهرستان خرم آباد انتظار دارند که وضعیت بیمارستانی در خرم آباد بهبود یابد گفت: با ایجاد 1000 تخت بیمارستانی در استان لرستان که 500 تخت آن در خرم آباد باا احداث بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ایجاد می شود امیدواریم که نگرانی های مردم نیز رفع شوند.

بازوند با بیان اینکه مراحل اخذ مجوز دانشکده پزشکی در بروجرد نیز در شورای گسترش وزارت علوم در دست بررسی است ادامه داد: در این زمینه از وزیر بهداشت انتظار داریم که پیگیری های لازم را برای تسریع در صدور مجوز این دانشکده داشته باشند.

وی افزود: بیماستان بروجرد مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند و در نیمه اول 95 افتتاح می شود و با این حال انتظار داریم که وزیر بهداشت در این زمینه هم مساعدت لازم را به عمل بیاورند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بیمارستانهای دورود و کوهدشت نیازمند کمک برای نوازی هستند گفت: شهرستان های تازه تاسیس استان لرستان شامل شهرستانهای در دوره چگنی و رومشکان فاقد بیمارستان هستند که امیدواریم وزیر بهداشت عنایت ویژه ای برای رفع مشکلات این شهرستانها داشته باشد.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه خیرین در لرستان به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای توسعه استان محسوب می شوند افزود: این ظرفیت در استان لرستان هر روز رو به فزونی است به گونه ای که در حال حاضر پنج مجمع خیرین در حوزه های مختلف در این استان فعالیت می کنند که یکی از آنها مجمع خیرین سلامت است.

وی با بیان اینکه خیرین ورزشی، مسکن ساز و خیرین مسجد ساز از دیگر مجامع خیرین فعال در استان لرستان هستند بیان کرد: اخیرا خیلی از کارهای بزرگ عمرانی را خیرین در استان انجام می دهند. به عنوان در خرم آباد یک خیر ساخت دو پل جایگزین پل های موقت رودخانه شهر خرم آباد را با اعتبار حدود 12 میلیارد تومان متقبل شده است و جالب است که یک خیر دیگر نیز که اخیرا از او دعوت کردیم حاضر شده است که 12 میلیارد تومان در ساخت پل و پروژه های عمرانی مشارکت کند.

استاندار لرستان گفت: خدا را شاکریم که استان لرستان این ظرفیت را دارد که بتوانیم از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

بازوند با بیان اینکه در حوزه سلامت شخص وزیر بهداشت یه عنوان یکی از خیرین و نیکوکاران بخش سلامت مایه افتخار هستند اظهار کرد: خدا را شاکریم که رئیس جمهور سکان سلامت کشور را به شخصی واگذار کرده که خودش از خیرین و نیکوکاران بزرگ حوزه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت خیرین موجب اشاعه فرهنگ ایثار در کشور می شود افزود: فرهنگ ایثار در پیروزی انقلاب کارساز بوده و در هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی را در ایستادگی و مقامت در برابر دشمن داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه از وزیر بهداشت این قول را گرفته هایم که تیمی از خیرین اردیبهشت ماه به مناطق محروم استان لرستان سفر کنند گفت: خیرین در حوزه سلامت می توانند سرعت کار را دو چندان کنند.

بازوند با اشاره به اینکه از بین 4500 لرستانی مقیم خارج کشور 600 تا 700 نفر از آنها پزشکان به نامی هستند و اخیرا با یکی از این افراد به نام پرفسور پارسا دیداری داشته ایم ادامه داد: این افراد می توانند خدمات بزرگی را به استان لرستان ارائه دهند.

وی اظهار کرد: خیرین می توانند با رویکرد اقتصاد مقاومتی در اتمام پروژه های نیمه تمام استان مشارکت کنند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تاریخ از توافق هسته ای به نیکی یاد خواهد کرد گفت: تحریم ها و قطعنامه ها کشور را تا لبه پرتگاه پیش اورده بودند؛ اما خوشبختانه با رهنمودهای جکیمانه رهبر معظم انقلاب، تدبیر رئیس جمهور، تیم مذاکره کننده و به مدد تیم مذاکره کنند بدون آنکه جنگی در بگیرد کشورمان از ذیل ماده هفت شورای امنیت خارج و تحریم ها برداشته شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار