یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید به حدی است که حتی طرفداران دولت که در زمینه های اقتصادی صاحب‌نظر هستند هم بر بی برنامگی دولت یازدهم در دوران پساتحریم اعتقاد دارند.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۵۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به وضعیت اقتصاد ایران در دوران پساتحریم، گفت: لغو تحریم‌ها می‌تواند موانع موجود بر سر راه رونق اقتصادی را از بین بردارد، اما این رونق اقتصادی در صورتی اتفاق می‌افتد که ما برنامه ای برای حرکت رو به جلو داشته باشیم، نه اینکه با دست خالی، بی برنامه و تنها به امید لغو شدن تحریم ها منتظر آباد شدن اقتصادمان باشیم.

وی با بیان اینکه مردم بر اساس وعده های دولت منتظر گشایش در امور اقتصادی هستند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته تمام تلاش خود را در جهت از بین بردن تحریم‌ها و مذاکرات با 1+5 به کار گرفته بود و امروز که هدف دولت محقق شده است، می بینیم تیم اقتصادی دولت برنامه ای برای رونق اقتصاد کشور ندارد.

این اقتصاددان با انتقاد از ضعف مدیریتی دولت یازدهم در امورات اقتصادی کشور، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت در دوسال اخیر به بهانه تشدید تحریم ها و فشارهای خارجی از زیر بار مسؤولیت خود شانه خالی می کرد و تمامی مشکلات موجود را به تحریم ها مرتبط می کرد، اما حالا می بینیم که با از بین رفتن تحریم ها هم وضعیت تغییری نمی یابد.

وی در خاتمه اذعان کرد: ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید به حدی است که حتی طرفداران دولت که در زمینه های اقتصادی صاحب‌نظر هستند هم بر بی برنامگی دولت یازدهم در دوران پساتحریم اعتقاد دارند و از این موضوع گله‌مند هستند اما دولت همچنان با ارائه آمار غلط و کذب مانند «گشایش هزار ال سی» در روز تعطیلی بانک‌ها، به دنبال همراه کردن مردم با خود است.


ارسال نظرات