امام جمعه خرم آباد:

دستاوردهای برجام در برابر خسارت های مادی و معنوی که متحمل شده ایم ناچیز است

امام جمعه خرم آباد گفت: دستاوردهای برجام در برابر خسارت های مادی و معنوی که متحمل شده ایم ناچیز است.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۸۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر گفت: نتیجه ای که به عنوان ثمره و دستاوردهای برجام به دست آمده در برابر هزینه ها و خسارات مادی و معنوی که متحمل شده ایم بسیار ناچیز است. ما برای پیشرفت های هسته ای هزینه های مادی و معنوی زیادی داده ایم و در این راه چهار شهید هسته ای را تقدیم کرده ایم.

وی افزود: جوانان بسیجی ما شبانه روز کار کردند تا پیشرفت های هسته ای را به دست آوردیم حالا نباید بگوییم آمریکا به ما لطف کرده است. آنها غلط کردند که 37 سال به اعمال تحریم های طالمانه به ما ظلم کردند آنها باید از همان اول تحریم ها را برمی داشتند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب در آستانه اجرایی شدن برجام و پاسخ حکیمانه و راهگشای معظم له به ایشان گفت: باید بدانیم برجام یک روند طولانی و بسیار سختی را طی کرد تا اینکه به نتیجه نه نتیجه کامل برسد؛ اما همین نتیجه نیز مایه خرسندی است و از دولت و وزیر امور خارجه جای تشکر دارد چون زحمت کشیدند و در برابر شش قدرت جهانی ایستادند و با درایت و تدبیر برجام را به این نقطه رساندند

ظریف ادامه داد: نباید فراموش کنیم که این رهبرانقلاب بودند که مذاکرات را دائما رصد کردند و کاری کردند که برجام در چارچوب نظام اسلامی قرار بگیرد و از این چارچوب خارج نشود.

امام جمعه خرم آباد گفت: دولت و وزیر امور خارجه خود را مدیون تدابیر حکیمانه، دوراندیشی و بصیرت رهبرانقلاب می دانند. در واقع اگر این نتیجه برجام را داریم مدیون رهنمودهای رهبر انقلاب هستیم.

میرعمادی با بیان اینکه برجام ثمره صبر، استقامت و پشتیبانی مردم بوده است افزود: نکته دوم در به نتیجه رسیدن برجام نقش اساسی و مقاومت، صبر، تحمل، همراهی و حمایت مردم بود؛ چرا که مردم تحریم ها و فشارها را در طول 37 سال از عمر انقلاب تحمل کردند و ما نباید این را فراموش کنیم؛ چرا که این نعمت های الهی است باید این نعمت ها را متذکر شویم.

وی با اشاره به اینکه در طول 12 سال مذاکرات هسته ای آنچه که برای طرف های مقابل و مردم دنیا روشن شد صداقت، صبر و صلابت مردم ایران بوده است تصریح کرد: در این سالها مردم و مسئولان ایران صادقانه حرف زدند. اگر گفتند فناوری را تا 20 درصد می رسانیم این کار را کردند و اگر گفتند در مسیر مذاکره از بخشی از حقوق خود می گذریم این کار نیز انجام شد بنابراین هیچ گاه دروغ نگفتند؛ اما آمریکا در طول این مدت دروغ گفت و نیرنگ کرد.

امام جمعه خرم آباد گفت: مردم باید توجه داشته باشند که حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی وقفه در همه بخش ها و دنبال کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که با این پول های بلوکه شده که آزاده کرده اند مشکلات کشور حل نمی شود. ما باید تلاش و کوشش کنیم و با اتکال بر خدا، همفکری و همدلی کار را پیش ببریم.

میرعمادی در بخش دیگری از اظهارات خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران و مجریان انتخابات اشاره کرد و افزود: اولا اصل انتخابات بسیار مهم و با اهمیت است. برگزاری انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم نشانه عظمت نظام اسلامی است چون نظام اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم است.

وی با بیان اینکه نظام با برگزاری دو انتخابات مهم مجلس و خبرگان رهبری کار بسیار سخت و دشواری در پیش رو دارد تصریح کرد: اصل حضور حداکثری مردم است و این مهم است؛ بنابراین همه باید برای شرکت در انتخابات بیایند. برگزاری انتخابات با حضور مردم در صحنه باعث اقتدار کشور می شود.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه قطعا حضور مردم در انتخابات خاری در چشم دشمنان است اظهار کرد: انتخابات ساز و کار خاص خودش را دارد و در قانون مراکزی برای اجرا و نظارت بر این رخداد مهم در نظر گرفته شده است؛ از این رو همه باید نسبت به قانون تمکین کنند.

میرعمادی ادامه داد: بناید شورای نگهبان و هیات نظارت مورد هجمه تهمت و افتراء قرار بگیرند چون که اهانت به نهادهای نظارتی انتخابات از یک سو موجب تضعیف انها می شود و از سوی دیگر یک عمل خلاف قانون است.

وی افزود: امروز نظام در برابر دو آزمون بزرگ در صحنه انتخابات قرار دارد و با این حال همه باید با وحدت و همدلی تلاش کنند تا انتخابات را به صورت باشکوه برگزار کنیم و بار دیگر موجب سربلندی کشور در دنیا شویم.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از اظهارات خود به حماسه مردم عامل در برابر منافقین و همچنین فرا رسیدن روزهای خاطره انگیز ماه بهمن که در آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید اشاره کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار