خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در بین ملت‌های منطقه آمریکا را دچار وحشت کرده است

امام جمعه دامغان گفت: آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها جنگ و خونریزی نیابتی در منطقه به راه انداخته‌اند و با فشار‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی به دنبال تأمین منافع خود هستند، زیرا از نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی در بین ملت‌های منطقه وحشت دارند.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه جدید دامغان در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه دامغان پس از انتصاب ایشان که ظهر امروز با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم ولایتمدار دامغان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: امام جمعه یک دیدبان بزرگ است که همیشه شرایط را رصد می‌کند تا شهر و جامعه اسلامی آسیب نبیند.

وی نماز جمله را نمونه کوچکی از نمایش حکومت اسلامی دانست و افزود: این فریضه الهی که یک سوره برای آن وارد شده است، نماز عادی نیست، در بعد دینی آمده است که هرکس نمازجمعه بجا آورد خداوند آتش را بر بدن او حرام می‌کند و در بعد سیاسی و اجتماعی نیز نماز جمعه مردم را در صحنه نگاه می‌دارد، توطئه‌ها را خنثی و ایمان را تقویت می‌کند.

امام جمعه دامغان، با یاد‌کردن از آیت الله غلامعلی نعیم آبادی و حجت الاسلام والسلمین ترابی و تقدیر از این دو امام جمعه اسبق دامغان به دلیل بپا داشتن نماز جمعه باشکوه تمام، تصریح کرد: امروز نماز جمعه در بیش از 850 شهر کشور به برکت خون شهدا اقامه می‌شود و به گفته برخی کارشناسان از ری تا مشهد شرکت مردم در نماز جمعه دامغان نمونه و مثال زدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مسئله سیاست پرداخت و گفت: اندیشمندان حکمت را به دو قسم تئوری و عملی تقسیم نموده‌اند، حکمت تئوری که مشتمل بر الهیات، یقینیات و طبیعیات است و حکمت عملی که به دو قسمت اخلاق و سیاست تقسیم بندی می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: اخلاق، صفات رذیله خود را شناسایی کردن و تلاش برای بدل کردن آن‌ها به نیکی‌ها است به عبارت دیگر تربیت "دگر‌سازی" و اخلاق " خود سازی " است، همانا قسمت دوم حکمت عملی را سیاست گویند که خود به دو نوع سیاست در خانواده و سیاست در جامعه تقسیم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سیاست هیچ‌گاه از ما جدا نیست، اضافه کرد: دین، مکتب و آیین محمدی و حتی فرایظی همچون حج سیاسی است، و جوانان ما باید به‌درستی از آنچه در شهر و کشور و منطقه می‌گذرد مطلع باشند تا بتوانند با آگاهی در برابر استکبار جانی موضع کیری دشمن را پیش بینی کنند.

امام جمعه دامغان اظهار داشت: منطقه جنوب غربی آسیا به دو جبهه بدل شده از یک‌سو جبهه مقاومت و از سوی دیگر تکفیری‌ها و داعشی‌ها که با حمایت ترکیه، آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی جنگ و خونریزی نیابتی در منطقه به راه انداخته‌اند و با فشار های اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی به دنبال تأمین منافع خود هستند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه استکبار جهانی در صدد ضربه زدن به حلال شیعی و از بین بردن اتحاد کشورهای جبهه مقاومت و نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی از طریق فتنه‌گری و تقویت گروه‌های تکفیری وهابی است، تصریح کرد: هرگز اجازه نخواهیم داد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با تقدیم بیش از 200 هزار شهید امروز به این نقطه از اقتدار و شکوفایی رسیده در مقابل دسیسه‌های دشمن گزندی ببیند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار