امام جمعه موقت کرمان:

رهنمودهای رهبری عامل موفقیت مذاکرات هسته‌ای است

امام جمعه موقت کرمان گفت: رهنمودهای رهبری و مقاومت و پایداری ملت ایران برابر تحریم‌ها از عوامل موفقیت کشورمان در مذاکرات هسته‌ای است.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۰۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به اجرای برجام و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: دشمن وادار به عقب‌نشینی شد و بخشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته شد و این مسئله در تاریخ جمهوری اسلامی باقی می‌ماند.

وی با برشمردن علل موفقیت ایران در برجام بیان داشت: نخستین عامل موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران، رهنمودهای مقام معظم رهبری است که تیم مذاکره‌کننده را در این امر خطیر کمک کرد.

صباحی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امر به انجام مذاکرات دادند و این مسیر علاوه بر ارائه رهنمودها، هماهنگی میان قوا را مدنظر داشتند، عنوان کرد: مقاومت و پایداری ملت ایران در برابر تحریم‌ها در به سرانجام رسیدن مذاکرات و اجرا برجام نباید فراموش کرد، زیرا با این پایداری بود که دشمن عقب‌ نشست.

خطیب جمعه کرمان تلاش دانشمندان هسته‌ای ایران را در موفقیت مذاکرات هسته‌ای و اجرا برجام مؤثر دانست و گفت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی را در این راه متقبل شدند و خستگی‌ناپذیر کار کردند.

وی ابراز داشت: بخشی از کار هم دغدغه‌ها و نگرانی‌ها است که در سخنان مقام معظم رهبری نیز مطرح شد، ماهیت دشمن فریب، خرد کننده و حقه‌بازی است و از هر فرصتی برای منافع خود استفاده می‌کند، لذا باید مراقبت کامل را داشت.

صباحی ادامه داد: ما در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری نسبت به اجرا و نظارت موفق‌تر هستیم، در کشور کمبود قانون و سیاست نداریم، اما باید در زمان اجرا نظارت بیشتری صورت گیرد.

امام‌جمعه موقت کرمان همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان داشت: اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی کاملاً مشخص است، 37 سال این کشور با برگزاری دوره‌های متعدد انتخابات اداره شده است.

صباحی تصریح کرد: از عالی‌ترین مقام کشور یعنی رهبری تا رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و ... با رأی و انتخاب مردم در رأس امور قرار دارند، لذا باید از انتخابات حفاظت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عنوان می‌شود، «هر چه مردم بگویند»، حرف اسلام است، در دوران غیبت دستی که از آستین مردم بیرون نیاید، هیچ اثری ندارد.

صباحی با بیان اینکه انتخابات، حکومت و مسئولیت‌ها حق‌الناس هستند و باید از آنها پاسداری و حفاظت کرد، ابراز داشت: امام خمینی (ره) نیز فرمودند که به پشتوانه ملت، دولت تعیین می‌کنند و خودشان را نماینده مردم می‌دانستند.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه عنوان کرد: شاید یکی از دلایلی که زندگی ما با حوادث مختلفی روبه‌رو است، این بوده که انسان دچار غفلت و یاس و نامیدی نشود.

صباحی گفت: در زمان شادی و غم اول باید بپذیریم که همه از جانب خداوند متعال است و دوم اینکه طبیعت دنیا به گونه‌ای است که باید این حالات و حوادث و دگرگونی‌ها در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: در همه کارهای خداوند حکمتی وجود دارد که ما قادر به درک آنها نیستیم، اما نباید خداوند را متهم کنیم، بلکه خودمان در برابر آنها جاهل هستیم.

صباحی عنوان کرد: اگر در این حوادث امری را درک نکردیم، آن را حمل بر جهالت خود بگذاریم، خداوند قادر مطلق است و همه کارها را بر اساس حساب و کتاب انجام می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار