امام جمعه قلعه رئیسی گفت: روحیه دیکتاتوری علت مخالفت با شورای نگهبان است.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۱۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست به موضوع توحید و خداشناسی اشاره و تأکید کرد: یکی از نشانه‌های مهم علم و حکمت و تدبیر خدای متعال آفرینش انسان بوده که شناخت او موجب شناخت خالق و آفریننده است.

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه به موضوع انتخابات اشاره و اضافه کرد: مردم انسان های صالح را انتخاب کنند کسی که را انتخاب کنند که کشور را به دشمن نفروشد.

وی بیان کرد: نباید به نهادهای قانونی اهانت شود یا افترا و اهانت صورت گیرد و به نوعی نباید آن نهاد را تضعیف کنیم اگر این باب شود هرج و مرج خواهد شد، به همین منظور نباید اذهان عمومی را مشوش و مردم را به انتخابات بدبین کنید.

صلواتی با تقدیر از زحمات رئیس جمهور و کسانی که در امور خارجه نسبت به برداشتن تحریم‌ها تلاش کردند، افزود: برجام حادثه بزرگ و مهمی بود نه اینکه همه خواسته‌ها برآورده شد بلکه می‌شد از این بهتر عمل کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به جایگاه شورای نگهبان اشاره و گفت: در کشوری که قانون حکومت نکند خصوصاً قانونی که قانون اسلام است این کشور را نمی‌توانیم اسلامی حساب کنیم کسانی که با قانون مخالفت می‌کنند اینها با اسلام مخالف هستند و تضعیف شورای نگهبان امری خطرناک است.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت آب در شهر قلعه رئیسی گفت: مدت 5 روز است که وضعیت نابه‌سامان آب در سطح شهر قلعه رئیسی ادامه دارد و مردم مجبور هستند با بشکه از آب استفاده کنند که امیدوارم مسئولان نسبت به رفع مشکل هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

ارسال نظرات