خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان گرگان گفت: اگر پول های به اصطلاح بلوکه شده آزاد شود، به علت بدهی های دولت به بانک مرکزی به اینجا نمی رسد و باید مشکلات به صورت ریشه ای و اساسی حل شود.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۱۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان و به نقل از سایت اطلاع‎رسانی دفتر امام جمعه گرگان، آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏های‏ نماز جمعه این شهر اظهار کرد: تحریم ها 30 تا 40 درصد، در مشکلات تاثیر داشت، اما مابقی مشکلات داخلی بوده و باید برای حل آن برنامه ریزی اصولی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: راه حل معضلات داخلی، اجرای صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه برخی برداشت های پیش پا افتاده از آن دارند، اما اقتصاد مقاومتی مساله ای مهم، اساسی و پایه دار است.

امام جمعه شهرستان گرگان تاکید کرد: تولید باید در بخش های مختلف کشور از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری انجام شود، اما نباید این تولیدات طوری باشد که در داخل گرد و خاک بخورد، بلکه باید طوری به این مهم توجه کنیم که بتوانیم بازارهای جهانی را نیز به تصرف خود در آوریم و با تولیدات خارجی در بازارهای آنان رقابت کنیم

نورمفیدی با بیان اینکه برخی از خودروهای تولید داخلی سال به سال از کیفیت آن کاسته می شود، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که خودروهای ایرانی توان رقابت با خودروهای آلمانی را داشته باشند و حتی منسوجات کشور را هم بتوان صادر کرد.

وی ادامه داد: مساله برجام کار بزرگ و مهمی بود، زیرا ایران در برابر شش غول بزرگ صنعتی و مدعی جهان بارها نشستند و جلسه برگزار کردند تا بالاخره توانستند با حمایت و پشتوانه مردمی، رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، مدیریت ریاست جمهور و حضور تیم مذاکره کننده قوی با توانائی و پختگی بالا آن را به سرانجام برسانند.

امام جمعه گرگان با بیان این که نباید در این خصوص بی انصافی داشته باشیم و باید مسائل را واقع بینانه نگاه کنیم، ادامه داد: دنیا فهمید که ادعاهای طرف های مقابل کذب محض بود و آنها تنها می خواستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، اما کشورمان با این حمایت های مردمی و رهبر معظم انقلاب و مدیریتی که توسط تیم مذاکره کننده انجام شد، به یک کشور قدرتمند تبدیل شد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: مستکبران همیشه ضعیف کش هستند و اگر ما ضعیف بودیم، بدون شک این مذاکرات و برجام به نتیجه نمی رسید و امروز مشخص شد که ایران قدرتی دارد که این جلسات و مذاکرات به نتیجه رسید.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که این قدرت مربوط به یک نفر نیست، اظهار داشت: مردم در این مسیر به خوبی در برابر تحریم ها ایستادگی و مقاومت کردند، دولت، رئیس جمهور و تیم مذاکره زحمات زیادی کشیدند که در راس آنها رهبر معظم انقلاب با ارشادات و مراقبت های خود، آن را به سرانجام رساندند که نشان داد در این مسیر همه دست به دست هم دادند تا به این پیروزی و اجرای برجام رسیدیم.

نورمفیدی در ادامه به مشکلات درون استان گلستان اشاره کرد و گفت: در این استان با وجود مشکلات بسیار زیاد از جمله اقتصادی، کشاورزی که یکی از محورهای اصلی توسعه است و بیکاری، همه مسئولان، دست اندرکاران و مدیران کل باید دست در دست هم دهند با مدیریت استاندار به عنوان شخص اول اجرائی استان، از موقعیت به وجود آمده در فضای پسابرجام حداکثر استفاده را کنند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: معیشت و مشکلات زندگی مردم بسیار طاقت فرسا شده و باید فکر اساسی در این زمینه صورت گیرد.

نورمفیدی در ادامه به برخی از راهکارهای حل این معضلات اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه گذار، دادن تسهیلات، آسان کردن فضای کار، برداشتن پیچ و خم های اداری، داشتن طرح های اقتصادی با صرفه و معرفی آن به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، توجه به زمینه های گردشگری، توجه به توسعه کشاورزی استان و توجه به صنعت به خصوص صنایع تبدیلی در کنار فراهم کردن شرایط تجارت و بازرگانی به خصوص با کشورهای همسایه استان و کشور بخشی از این راهکارها می باشد.

نورمفیدی با اشاره به این که کشور با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: اگر پول های به اصطلاح بلوکه شده آزاد شود، به علت بدهی های دولت به بانک مرکزی به اینجا نمی رسد و باید مشکلات به صورت ریشه ای و اساسی حل شود.

امام جمعه گرگان با اشاره به چهارم بهمن ماه سال 1357، گفت: در این روز امام خمینی (ره) بنا داشتند تا از فرانسه به ایران بیایند، اما دولت بختیار فرودگاه مهرآباد را به اشغال خود در آورد و نگذاشت تا این کار صورت گیرد و همین مساله باعث شد تا روحانیون در هفتم بهمن در دانشگاه تهران تحصن کنند و مردمی که از سراسر ایران آمده بودند این اقدام دولت بختیار را با برپایی راهپیمائی و تظاهرات محکوم کردند و این مساله باعث شد تا آن دولت مجبور شود در 12 بهمن اجازه ورود امام به ایران را بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها