خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا:نباید به نهادهای قانونی نظام حمله شود

امام جمعه شهرضا گفت: در ممالکی که هرج و مرج وجود دارد، دیگر قانون حاکم نیست و حمله به نهادهای قانونی عادی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت­ الاسلام سیف­ الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س) نباید به نهادهای قانونی نظام حمله شود، تصریح­ کرد: در ممالکی که هرج و مرج وجود دارد، دیگر قانون حاکم نیست و حمله به نهادهای قانونی عادی است.
کد خبر: ۸۶۲۴۷۸۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت­ الاسلام سیف­ الله یعقوبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرضا در مسجد صدیقه طاهره(س) گفت: خانواده یکی از مهم‌ترین کانون‌های جامعه است و وقتی همسران در کانون گرم خانواده فرزندانی صالح و بصیر پرورش دهند آن جامعه نیز به بهترین نحو موارد را به پیش خواهد برد و هیچ فتنه و حیله‌ای در آن جامعه اثرگذار نخواهد بود.
امام جمعه شهرضا یکی از معضلات جامعه را بدهکاری­ها در ابعاد مختلف خواند و گفت: بر طبق قرآن باید بر بدهکارانی که تنگ­دست هستند صبرکرد، نمی توان آبروی آنها را در بین خانواده و جامعه برد.
وی با بیان اینکه بیشتر زندانیان ما به دلایل بدهکاری زندانی هستند، تصریح کرد: یکی از راه­های رفع بدهکاری­ ها، به جای زندانی­ کردن قرض­ الحسنه است که چه به صورت فامیلی و چه در جامعه درحال انجام اقدامات حسنه هستند.
بانک­ها و موسسات غیرانتفاعی منزل مسکونی افراد را مصادره­ نکنند
یعقوبی افزود: بانک ­ها و موسسات غیرانتفاعی که هر روز مثل قارچ درحال رشد هستند، به خاطر چند میلیون تومان منزل مسکونی افراد را مصادره­ نکنند.
وی با بیان این­که بهمن ۵۷ فراموش ­نشدنی ­است، گفت: انسان باید امروز را با زمان طاغوت مقایسه کند و شاد باشد که نظامی موجود است که تداوم آن با مردم­ است.
امام جمعه شهرضا با بیان اینکه اصل انتخابات نعمت است، خاطر­نشان­ کرد: در حواشی انتخابات افرادی به خاطر دیگران گناه مرتکب می­شوند و غیبت و حرف­ های ناروا می­ زنند.
وی بیان کرد: همه کاندیداها تلاش داشته باشند تا در این دوره انتخابات همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عنوان کردند تمام افراد حضور پیدا کنند چرا که این حماسه حضور باعث افزایش عزت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب و اسلام خواهد شد.
یعقوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بین دست­ اندرکاران انتخابات، اظهارکرد: در بحث انتخابات مردم انسان­ های صالح را انتخاب کنند و در بین صالحان اصلح باید انتخاب شود.
مجلس جایگاه ویژه­ای دارد که تمام قوانین را به تصویب می­رساند
وی با بیان اینکه کسی که در مسند قدرت نشست باید سپر مشکلات کشور شود و کشور را به دشمن نفروشد، تصریح کرد: مجلس جایگاه ویژه ای دارد که تمام قوانین را به تصویب می­رساند و وزرا را تایید صلاحیت می­کند.
امام جمعه شهرضا گفت: در مورد انتخابات دو شاخص اصلی قانون و اخلاق مد نظر همگان باشد، تمکین همه افراد و دستگاه‌های دست‌اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون، بخشی از التزام عملی به اسلام یعنی همان مراعات اخلاق اسلامی در رقابت‌هاست.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این­که کسی که نظام را قبول ندارد نباید به آن رای داد، تصریح کرد: شورای نگهبان و هیئت نظارت وظیفه دیدبانی دارند و باید در زمینه رد صلاحیت­ها حجت شرعی داشته باشند.
نباید به نهادهای قانونی نظام حمله شود
یعقوبی با بیان اینکه نباید به نهادهای قانونی نظام حمله شود، تصریح­ کرد: در ممالکی که هرج و مرج وجود دارد، دیگر قانون حاکم نیست و حمله به نهادهای قانونی عادی است.
وی با بیان اینکه همه ما باید حامی قانون اساسی از بند اول تا آخر باشیم، خاطرنشان­ کرد: شهر آرام است و کسانی که ردصلاحیت شده ­اند برای اعتراض از مسیر قانون و احترامی که برای قانون و مقام معظم رهبری می­ گذارند به پیش روند.
امام جمعه شهرضا با بیان اینکه در مذاکرات هسته­ ای غرب به زانو درآمد، گفت: این اقتدار نظام اسلامی بود که غرب در مقابل حرف حق و منطق ما چیزی برای گفتن ندارد.
وی با بیان اینکه دولتمردان به فکر عامه مردم باشند، اظهارکرد: در این وضعیت باید همدیگر را یاری کنیم تا این مشکلات برطرف شود و شغل و زندگی مردم به پیش رود.
یعقوبی با بیان این­ که اهالی سیاست باید مانند جوانان پاسدار در مقابل تجاوز دشمن بایستند، تصریح کرد: وقتی این ها به آب­ های ایران آمدند، با اقتدار دستگیر شدند و آمریکا تحقیرشد، وقتی امام گفت آمریکا هیچ غطی نمی تواند بکند، آغاز تحقیر آمریکا بود.
وی با اشاره به سخنان امام خمینی در مورد مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان­ کرد: این مجلس حاصل خون کسانی است که در راه اسلام جنگیدند و خون دادند، اگر می ­خواهیم اقتدار نظام حفظ شود و زیر سلطه شرق و غرب نباشیم باید در رای ریزی شرکت کنیم. 
ارسال نظرات