خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف با بیان اینکه طرح «شورایی شدن رهبری» بر خلاف قانون اساسی و شرع مقدس است، گفت: طرح این موضوع برای ایجاد انحراف در افکار عمومی است چراکه برخی از افراد قصد دارند رهبری و نظام را به چالش بکشانند و در جامعه اختلاف ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۱۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در اصفهان با بیان اینکه شورایی شدن رهبری مبنای شرعی ندارد، اظهار داشت: در هیچ یک از مراحل تاریخی دین اسلام موضوع شورای شدن رهبری امت اسلامی وجود ندارد، البته بعضی از اهل سنت معتقد هستند که اگر نتوانستیم فردی را برای موضوع خلافت و نه ولایت انتخاب کنیم از شورای خلافت، بهره‌ می‌گیریم.

وی افزود: اگر شورای رهبری در جامعه اسلامی اتفاق بیفتد اختلاف سلیقه به وجود می‌آید چرا که ممکن است اعضاء شورا اختلاف سلیقه داشته باشند و از سوی دیگر تجربه نشان داده است که موضوع «مدیریت شورایی» در جایگاه‌های حساس جواب نمی‌دهد همانند اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قوه قضائیه و صدا و سیما در ابتدا به صورت شورایی مدیریت می‌شد و مشکلات متعددی بروز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف تصریح کرد: رهبر یک جامعه در برخی از موارد باید تصمیم قاطع بگیرد، اگر قرار بر رأی‌گیری باشد و چند نفر مخالفت کنند بدون شک رأی قطعی صادر نمی‌شود.

شورایی شدن رهبری بر خلاف قانون اساسی است

وی با بیان اینکه موضوع شورای رهبری از نگاه قانون اساسی مردود است، گفت: در قانون اساسی ابتدایی مشخص شده بود که اگر اعضاء مجلس خبرگان رهبری نتوانستند فردی را برای جایگاه رهبری نظام اسلامی انتخاب کنند می‌توانند از موضوع «شورای رهبری» بهره ببرند که این موضوع در بازنگری قانون اساسی حذف شد بنابراین مطرح کردن شورای رهبری بر خلاف قانون اساسی است.

طرح شورای رهبری با هدف انحراف افکار عمومی

حجت‌الاسلام طالب‌پور بیان کرد: طرح شورای رهبری برای انحراف افکار عمومی است چراکه برخی از افراد قصد دارند رهبری و نظام را به چالش بکشانند و در جامعه اختلاف ایجاد کنند، آنان می‌خواهند این‌گونه القاء کنند که رهبری توان لازم را برای اداره جامعه ندارد، در هر صورت بررسی توانایی رهبری برای اداره جامعه به عهده خبرگان رهبری است و نه اینکه هر کسی تشخیص دهند آن را مطرح کند و اعضاء مجلس خبرگان رهبری در جلسات این مجلس همواره اذعان داشته‌اند که در شرایط فعلی فردی شایسته‌تر و لایق‌تر از رهبر معظم انقلاب وجود ندارد.

وی گفت: برخی از افراد می‌گویند که رهبری باید به صورت دوره‌ای باشد هنگامی که از آن‌ها پرسیده می‌شود که چه کسی را رهبر قرار می‌دهید می‌گویند که کسی را سراغ نداریم، در هر صورت مطرح کردن شورای رهبری یک نوع جنگ روانی است تا از این راه بر ذهن مردم تأثیر منفی بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در لشکر 8 نجف اشرف خاطرنشان کرد: رهبری جامعه اسلامی یک جایگاه الهی است و خداوند بهتر از هر کسی می‌دانند که ولایت را به چه کسی بسپارد بنابراین نباید این‌گونه موضوعات بی‌ارزش مطرح شود.

انتهای پیام/ 63042/


ارسال نظرات
پر بیننده ها