خبرهای داغ:
آیت الله عابدینی:

تفاوت زن مرد تنها به لحاظ جسمی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: تفاوت زن مرد تنها به لحاظ جسمی است و به لحاظ روحی آن‌ها می‌توانند به یک میزان صاحب پیشرفت معنوی باشند.
کد خبر: ۸۶۲۴۸۴۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

 

به گزارش خیرگزاری بسیج از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار بانوان شاغل در شرکت برق استان قزوین اظهار کرد: این‌که در زیارات حضرت معصومه (ع) گفته می‌شود در قیامت از ما شفاعت کن، به آن معنا نیست که ایشان در قیامت به یک باره انسان را شفاعت می‌کند.

 وی ادامه داد: بهشت انسان در همین دنیا ساخته می‌شود و انسان‌ها بر اساس اعمالشان بهشتی و یا جهنمی می‌شوند و هیچ‌کسی به یکباره در آخرت شفاعت نمی‌شود و اگر می‌خواهیم شفاعت پیدا کنیم باید از دستورات دین تبعیت کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: هر کسی پشت سر قرآن حرکت کند و قرآن را پیشوای خود قرار دهد، قرآن او را تا بهشت هدایت و راهبری می‌کند.

 امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر رفتارمان را در همه زمینه‌ها با اخلاق، عبادت و ولایت مداری ائمه اطهار (ع) گره بزنیم، آن‌ها شفیع ما خواهند بود.

 وی با بیان این‌که علت این‌که حضرت معصومه (ع) را کریمه اهل‌بیت معرفی کرده‌اند، زمینه‌ای قرآنی دارد، افزود: خداوند می‌فرماید من عالم را برای انسان آفریده‌ام، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و هدف تقوا برای این است که انسان روح کریمانه و بزرگ پیدا کند و نزدیک‌ترین معنا به کرامت، بزرگواری است.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد و آن‌ها در ارزش‌ها و کسب کمالات والای انسانی، برابر هستند، خاطرنشان کرد: نزد خداوند هر انسانی که کار خوبی انجام دهد از جایگاه والایی برخوردار است و این موضوع ارتباطی به جنسیت ندارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار