شهردار تهران گفت: مسئله اصلی کشور و انقلاب برجام نیست، بلکه ساختار اداری-اجرایی و نحوه ی مدیریت در کشور است.
کد خبر: ۸۶۲۵۰۹۲
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف در جمع فعالان سیاسی- اجتماعی، مخالفت با اصل برجام را بی معنی دانست و دیدگاه‌هایی که پذیرش برجام را به عنوان اقدامی خارج از اراده نظام می‌دانند را، تعریفی اشتباه و تفرقه‌برانگیز ارزیابی کرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که از طریق هیئت نظارت بر برجام، تأکیدات رهبر معظم انقلاب پیگیری و دنبال شود.

قالیباف با اشاره به این‌که توافق هسته‌ای محصول تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین دیپلماسی کشور و در چارچوب تصمیمات نظام بوده، تاکید کرد که این توافق باید با رعایت شروط 9 گانه مقام معظم رهبری به عنوان سند میثاق ملی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مسئله آمریکا با ایران موضوع هسته‌ای نبوده و نیست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، تبلور نبرد میان فقر و غنا، مبارزه با استکبار، دفاع از محرومین و مخالفت با سلطه آمریکا به خصوص در کشورهای اسلامی و خاورمیانه است. اینکه امام(ره) فرموده‌اند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است، یعنی ما جوهره و ذاتمان در تقابل با هم است.

شهردار تهران با بیان اینکه «آزادی و استقلال ایران، آرمان انقلاب اسلامی بوده و هست»، به خستگی برخی مسئولین در پیگیری آرمان‌های امام و انقلاب اشاره کرده و گفت: امروز، عده‌ای در کشور دیگر این آرمان‌ها را قبول ندارند. این‌ها خسته شده و ترجیح می‌دهند در برابر سلطه بیگانگان کوتاه بیایند.

به گفته قالیباف ،این نگاهی است که امروز در میان برخی از مسئولین و صاحبنظران و حتی کسانی که در اوایل انقلاب و حتی تا چند سال گذشته خود را سردمدار مبارزه با استکبار و انقلابی معرفی می‌کردند نیز، گسترش یافته است.

وی در ادامه توضیح داد: متاسفانه این افراد بدون توجه به تجربه تاریخی ایران و خیانت‌های پیاپی انگلیس و آمریکا در براندازی حکومت‌های مشروع این سرزمین و یا توطئه و دست‌اندازی به منابع و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی این ملت، برای کسب منافع زودگذر حزبی و سیاسی، راهی را پیشنهاد می‌کنند که امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازد. دشمنان این سرزمین می‌خواهند از طریق نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی روح مبارزه، مجاهدت و استقلال طلبی را از ما بگیرند، که بدین طریق بر جان و مال و ناموس این ملت تسلط پیدا کنند. آمریکا اگر ابزار تحریم را کارامد ارزیابی کند، تکرار آن را با هدف فشار بیشتر و کسب نتایج بزرگتر از دست نخواهد داد.

وی در ادامه افزود: هدف راهبردی آمریکا ایجاد اشتباه محاسباتی در مسئولین و گروگان‌گیری افکار عمومی برای کاهش قدرت ملی و تخفیف اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر ضرورت تدوین برجام اقتصادی همراه و همگام با برجام هسته‌ای از سوی دولت، اظهار داشت: مردم الان همه خوشحالند چون فکر می‌کنند که با اجرای برجام مشکل اشتغال فرزندانشان حل می‌شود و گشایشی در وضعیت اقتصادی کشور اتفاق می‌افتد. اگر این گشایش در وضعیت اقتصادی و تحول در نظام اداری کشور محقق نشود مردم از دولت و نظام دلخور می‌شوند؛ ما نگران این اتفاقیم. در 2سال و نیم اخیر خواسته یا ناخواسته در افکار عمومی تراکم انتظارات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده و امروز این انتظار به یک مطالبه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه «مسئله اصلی کشور و انقلاب برجام نیست، بلکه در ساختار اداری و اجرایی و نحوه مدیریت کشور است»، بر ضرورت تحول در ساختار اداری و اجرایی و شیوه مدیریت در کشور تاکید کرد و هشدار داد، در صورت عدم توجه به این مهم، قبل و بعد برجام هیچ فرقی برای ما نخواهد کرد.

شهردار تهران در ادامه افزود: معتقدم مشکل اصلی کشور و انقلاب در تحریم‌ها نیست که با اجرایی شدن برجام، این مسأله اصلی مرتفع شود. البته معتقد هم نیستم که تحریم‌ها کاغذپاره‌اند و هیچ تأثیری بر اقتصاد ما ندارند. من مشکل اصلی را در ساختار اداری و اجرایی و نحوه مدیریت در کشور می‌بینم. پس از پایان جنگ، دولت‌های پر درآمد و کم درآمد داشته‌ایم، اما مشکل اقتصاد در همه این دولت‌ها کم و زیاد وجود داشته و درآمد بیشتر نتوانسته است برای ما رفاه و پیشرفت پایدار ایجاد کند.

قالیباف همچنین بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی، منسجم و  متناظر به اقتصاد مقاومتی از سوی دولت در دوره پسابرجام تاکید کرد و نسبت به بکارگیری سیاست های اقتصادی شکست خورده دهه 70 و 80 ابراز نگرانی کرد.

وی در این زمینه گفت: اگر دوباره شروع کنیم به صادرات نفت و تبدیل درآمدهای نفتی به واردات بی‌رویه و استفاده از الگوهای شکست خورده دهه 70 و 80 که مبتنی بر  مدل‌های اقتصادی سرمایه داری بود، مشکل ما نه تنها حل نمی‌شود، بلکه عمیق تر نیز می‌گردد.

به باور قالیباف تهران، همان‌طور که دفاع مقدس و مسئله هسته‌ای، موضوعاتی ملی و فراجناحی بودند و هستند، اقتصاد مقاومتی هم یک موضوع ملی است و نباید به ابزاری برای زدن بر سر دولت تبدیل شود. وی با تاکید بر پیگیری اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، و پرهیز از  نگاه جریانی به آن ، اظهار داشت: دولت باید تلاش کند تا با رعایت حقوق اقلیت و شنیدن صدای منتقدین، بدون تحقیر و سرکوب نگاه‌های مخالف و متفاوت به شکل‌گیری وحدت ملی حول برنامه ملی اقتصادی کمک کند.

قالیباف همچنین در پایان سخنان خود با اشاره به این که امام خمینی(ره) مهمترین خطر برای آینده نظام و انقلاب را چالش‌های اقتصادی می‌دانستند، خاطرنشان کرد:  ایشان در اوایل انقلاب و در تیرماه 1358 و در دیدار با بازاریان و اصناف تهران عنوان فرمودند که اگر امروز چاره نکنیم و مشکلات اقتصادی را حل نکنیم، این انقلاب و این نظام شکست می‌خورد و مردم از اسلام گریزان می‌شوند.

ارسال نظرات