خبرهای داغ:
رئيس دفتر تحقيقات کاربردي پليس آگاهي ناجا از اجراي پروژه تحقيقاتي رفتار شناسي شخصيت مجرمان خبر داد و از آن به عنوان کشف ابتکاري جرايم نام برد.
کد خبر: ۸۶۲۵۲۲۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،سرهنگ دکتر "غلامحسين بياباني"، در همايش بررسي صحنه جرم که به ميزباني پليس آگاهي استان اصفهان برگزار شد گفت: بيش از 141 سال است که پليس آگاهي در کشور ما شکل گرفته و يکي از قديمي ترين پليس کشور است و حرف اول را در کشف جرم مي زند به طوري که 50 درصد جرايم توسط اين پليس کشف مي شود.

وي از صحنه جرم به عنوان موتور جستجو و تحقيقات پليس آگاهي نام برد و با طرح اين سوال که اگر در يک صحنه اثري از مجرم پيدا نشد چه بايد کرد، بر ضرورت حضور روانشناس در زمان بررسي صحنه جرم تاکيد کرد.

وي اظهار داشت: روانشناس با بررسي نحوه وقوع جرم به پليس مي گويد که عامل آن داراي چه شخصيتي است و درگذشته با چه مشکلاتي روبرو بوده و نتايج تجزيه و تحليل هاي او مي تواند کارآگاهان را به مجرم نزديک کند.

سرهنگ بياباني با بيان اينکه امروزه تجزيه و تحليل رفتار مجرمان شيوه اي جديد براي کشف جرم در کشورهاي پيشرفته است گفت: خوشبختانه ما نيز در اين زمينه عقب نمانده ايم و با همين رويکرد آزمايشگاه علوم رفتاري در پليس آگاهي ناجا راه اندازي شده است.

وي از اجراي پروژه تحقيقاتي رفتار شناسي مجرمان در پليس آگاهي ناجا خبر داد و عنوان کرد: با اين روش از طريق علوم رفتاري و آزمايشگاهي و همچنين به وسيله تجزيه و تحليل حرکات بدن مجرمان مي توانيم به کشف جرم و حقيقت دست پيدا کرده و حتي اگر اثري در صحنه به دست نيامد، حرفه اي ترين مجرمان نيز ديگر نمي توانند منکر جرم خود شوند.

سرهنگ بياباني، روش رفتار شناسي مجرمان را کشف پيش دستانه و ابتکاري عنوان کرد و اظهار داشت: پليس آگاهي ناجا به سمت علمي تر شدن پيش مي رود و در اين مسير از محققان و پژوهشگران و نخبگان کشور نيز بهره مي گيرد.

انتهای پیام / 63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها