مسئول بسیج دانشجویی لرستان از تشکیل ستاد اردوهای راهیان نور دانشجویی استان لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۷۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد برامکی در جلسه هماهنگی اردوهای راهیان نور و دومین کنگره شهدای دانشجوی استان لرستان که در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: ستاد اردوهای راهیان نور دانشگاههای استان لرستان به ریاست دانشگاه لرستان و دبیری بسیج دانشجویی و با عضویت کلیه روسای دانشگاههای استان با هدف اعزام مستقل دانشجویان از طریق ستاد استانی برخلاف سالهای گذشته که از طریق قرارگاه نور صورت می گرفته، تشکیل شده است.

وی افزود: طبق ظرفیت پیش بینی شده قرار است که 2900 نفر از دانشجویان دانشگاههای لرستان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند؛ اما در صورت فراهم شدن شرایط این سهمیه تا 3100 نفر نیز قابل افزایش است.

برامکی بیان کرد: با روحیه خوبی که روسای دانشگاههای استان در بحث پشتیبانی از اردوهای راهیان نور دارند امیدواریم که داریم ای اردوها امسال نیز به صورت انقلابی و جهادی به صورت کیفیی برگزار شوند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: امسال این آمادگی وجود دارد که به دیگر تشکل های دانشجویی استان سهمیه راهیان نور تعلق بگیرد؛ چرا که معتقدیم که تمام تشکل های دانشجویی با هر گرایش و سلیقه سیاسی ذیل تفکر بسیج قرار دارند.

برامکی با بیان اینکه امیدواریم در پسا برجام شاهد افزایش بودجه های فرهنگی دانشگاهها باشیم تریح کرد: فرهنگ از دغدغه های اساسی رهبر انقلاب محسوب می شود؛ از این رو باید افزایش بودجه های فرهنگی را به عنوان سرمایه گذاری و نه هزینه تلقی کنیم.

وی به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای را نتیجه تاثیر و عمق فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: زمینه اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور نیز فراهم است؛ اما این اعزام ها مستلزم مساعد بودن شرایط آب و هوایی در این مناطق و همچنین تامین بودجه لازم توسط دانشگاهها است.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان در ادامه به برگزاری دومین کنگره 110 شهید دانشجوی استان لرستان در سال 95 اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که برای هر شهید دانشجو یک کتاب با هدف پرداختن به سیره این شهدا منتشر کنیم.

برامکی با بیان اینکه تاکنون در خصوص سیره 50 نفر از شهدای دانشجویی لرستان تفحص به عمل آمده است افزود: پدران و مادران شهدای دانشجو به دلیل کهولت سنی یک به یک در هر حال فوت کردن هستند و با این حال ضرورت دارد که تا پیش از از دست رفتن این گنجینه سیره شهدای دانشجو را از زبان آنها احصاء کنیم.

وی از نامگذاری 110 خیابان، کوچه و میدان به نام شهدای دانشجوی استان لرستان خبر داد و بیان کرد: امیدواریم که وحدت و همدلی بین دانشگاهیان استان لرستان با برگزاری دومین کنگره شهدای دانشجوی و اعزام های دانشجویان به اردوهای راهیان نور به خوبی نمایان شود و البته این مهم با اعتقاد قلبی به تفکر بسیجی محقق خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: اولین کنگره شهدای دانشجوی استان لرستان که سال گذشته برگزار شد با نظر داوران به عنوان یکی از پنج کنگره برتر کشور معرفی و از جانب وزیر علوم و رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور مجریان برگزاری این کنگره مورد تقدیر قرار گرفتند.

برامکی به فعال شدن کمیته محتوای دومین کنگره شهدای دانشجوی استان اشاره کرد و افزود: در دومین کنگره شهدای دانشجوی استان علاوه بر رونمایی از چندین جلد کتاب زندگی نامه و سیره شهدای دانشجوی استان با هماهنگی های صورت گرفته با معاونین پژوهشی دانشگاهها فرصت ارائه مقالات علمی در کنگره که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مسئولان و کارگزاران نظام باید در راستای اعتلای انقلاب اسلامی با روحیه بسیجی به مردم خدمت کنند تصریح کرد: به اعتقاد ما تمام ملت ایران بسیجی هستند؛ چرا که هر گاه این کشور با بحرانی مواجه شده است هر کدام از مردم سهم خود را با روحیه انقلابی و بسیجی برای عبور از بحران ها ایفاء کرده اند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه هدف همه ما کار برای انقلاب اسلامی است گفت: بسیج دانشجویی، دانشگاهها و روحانیت مرجع فکری مردم برای انتخاب اصلح در انتخابات های مختلف هستند و با این حال این مراجع فکری باید بدون جانب داری از کاندیدا و یا جریان سیاسی خاصی مردم را در امر انتخاب اصلح کمک کنند.

برامکی با بیان اینکه بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی هیچ گونه حقی را برای خود در راستای حمایت از کاندیدا و یا جریان خاصی قائل نیست و مسلما در صورت بروز مواردی خلاف این موضوع با عوامل آن برخورد می شود اضافه کرد: کسانی باید به عنوان وکلای مردم وارد مجلس شوند که به اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و ارزشهای انقلاب اسلامی ایمان داشته باشند.


ارسال نظرات