خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: کرسی هم اندیشی «جریان شناسی نفوذگران فرهنگی در تمدن نوین اسلامی با نگاهی تاریخی و اسلامی» با حضور حجت الاسلام راهدار و دکتر بنیانیان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۹۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اصفهان، کرسی هم اندیشی «جریان شناسی نفوذگران فرهنگی در تمدن نوین اسلامی با نگاهی تاریخی و اسلامی» با حضور حجت الاسلام راهدار و دکتر بنیانیان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

محمد بنیانیان، رئیس حوزه هنری کشور گفت: تهاجم فرهنگی با هدف بهره برداری های سیاسی و اقتصادی توسط برخی کشورها به صورت آگاهانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه با این کار دشمن فرهنگ غلط خود را جهانی می کند، ادامه داد: دشمن با تجارت اکتسابی خود در سال های گذشته و با استفاده از ضعف های داخلی کشورمان در پی محار انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری کشور بیان داشت:حضرت امام فرمودند «اولین مشکل ما در داخل این است که نخبگان ما درک درست از فرهنگ ندارند و به لایه های اعتقادات خلاصه کرده اند و فرهنگ هویت یک ملت و همچنین ارزش های فرهنگی روح و معنای حقیقی یک ملت است و همه چیز متعلق به فرهنگ است.»

 وی افزود: همه چیز متعلق به فرهنگ است و فرهنگ حاشیه و زایده اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست ذیل حاشیه فرهنگ است و اگر می خواهید تمدن اسلامی بسازیم باید اعتقاد و باورمان را وارد الگوهای رفتاریمان کنیم و منتقل شوند به روابط اقتصادی، سیاسی، معماری و سبک زندگی تا فرهنگ اسلامی و تمدن اسلامی شکل بگیرد.

"جریان نفوذ از همان ابتدای اسلام وجود داشت"

حجت السلام راهدار با نگاهی تاریخی به نفوذ اظهارداشت: از زمان جریان وابسه به پیغمبر خاتم(ص) نفوذ را به عنوان جاسوس داریم و پیغمبر هم اشخاص نفوذی در جریان مقابل فرستاد و یکی از دلایلی که در انتخاب ولی و امام بعدی، شیعیان را دچار سردرگمی می کرد نوع سیره ای بوده که امام معصوم(ع) اتخاذ می کرد که عمدتا در دوره عباسی تشدد یافت.

وی افزود: تقابل آشکار در دوره ی معاویه  دیگر جایی برای جاسوسی نداشت و گاهی نفوذ از نزدیک ترین افراد صورت می پذیرفت و در زمان امام کاظم(ع)، برادر زاده های ایشان باعث به زندان افتادن و شهادت امام شدند.

 این کارشناس سیاسی تأکید داشت: در دوره ی معاصر نیز مانند دوران صدر اسلام شاهد نفوذ بوده ایم، مانند اصفهان در دوره ی صفوی که الگوی ازدواج های شاهزادگان و علما یک الگوی مهندسی شده و مثبت بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها