خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب:

شهدا تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع) هستند

امام جمعه گیلانغرب گفت: شهدا تربیت یافتگان مکتب عاشورا و امام حسین (ع) هستند چرا که عاشورا نماد عینیت واقعی ایثار، فداکاری، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری است.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۹۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلانغرب، حجت الاسلام محمدطاها مهری روز شنبه در آیین سی و یکمین سالگرد شهادت سردار شهید سیاوش خداکرمیان و یادواره 750 شهید گیلانغرب افزود: طبق آیه های قرآن کریم و رایت های متعدد ائمه معصومین (ع) شهید و شهادت از جایگاه بسیار والایی برخوردارند و به همین علت رحمت و برکات خداوند همواره بر مجاهدان راهش نازل است.
وی اظهار کرد: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدس ترین مفاهیم الهی است که می توان برای انسانی که همه هستی اش را در راه خدا داده است بکار برد.
وی با بیان اینکه واژه شهید پرمحتواترین عنوانی است که در راه تکامل انسان می توان بکار برد اضافه کرد: کسی که جانش را خالصانه در راه خدا تقدیم می کند تنها واژه شهید می تواند چنین انسانی را تعریف کند.
حجت الاسلام مهری تکریم و گرامیداشت یاد و نام شهدا را عامل مهمی برای زنده نگهداشتن راه و مسیر نورانی شهدا دانست و گفت: اگر از این مسیر غفلت کنیم خود ضرر خواهیم کرد چرا که شهدا هستی خود را دادند تا ما در آرامش زندگی کنیم.
سردار شهید سیاوش خداکرمیان فرمانده دلاور گردان شهید بهشتی تیپ مسلم بن عقیل از فرماندهان شجاع و شاخص شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس بود که در اول بهمن ماه سال 63 در جبهه تاجیک به فیض شهادت نائل آمد.
سه عضو دیگر خانواده این شهید والامقام نیز به خیل عظیم شهدا پیوسته اند و از شهید خداکرمیان یک فرزند دختر به یادگار مانده است.
ارسال نظرات