امام جمعه عقدا:

افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت روبه‌رشد کشور با حضور در انتخابات

مردم اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت روبه‌رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۲۱
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا،حجة الاسلام حسینی زاده، خطیب جمعه عقدا،در خطبه های سیاسی دینی نمازجمعه این هفته این شهر با اشاره به اجرایی شدن برجام در روزهای اخیر، اظهار کرد: در پاسخ نامه رئیس جمهور، رهبر معظم انقلاب علاوه بر ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم‌های ظالمانه و عقب نشینی دشمن، چند نکته مهم و ضروری را خاطرنشان کردند.

امام جمعه عقدا با بیان اینکه ایران تمامی تعهدات خود را اعم از انتقال 11 تُن اورانیوم غنی شده به روسیه، خارج کردن 12 هزار سانتریفیوژ از چرخه و بازسازی راکتور اراک، به طور کامل انجام داده است ولی ما شاهدیم که آمریکای‌ ها از روز اول برداشتن تحریم‌ها در فکر وضع تحریم‌های جدید با بهانه‌های دیگر هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مسئولین توجه داشته باشند، آمریکا در حین انجام برجام، کم‌کاری، خلل و حیله‌ای به کار نبرد، چرا که آن‌ها به پیمان شکنی عادت دارند.

تولید باید در بخش‌های مختلف کشور از جمله کشاورزی، صنعت و گردشگری انجام شود، اما نباید این تولیدات طوری باشد که در داخل گرد و خاک بخورد، بلکه باید طوری به این مهم توجه کنیم که بتوانیم بازارهای جهانی را نیز به تصرف خود درآوریم و با تولیدات خارجی در بازارهای آنان رقابت کنیم.

حسینی زاده با بیان اینکه برخی از خودروهای تولید داخلی سال به سال از کیفیت آن کاسته می‌شود، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که خودروهای ایرانی توان رقابت با خودروهای آلمانی را داشته باشند و حتی منسوجات کشور را هم بتوان صادر کرد.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا بدون رابطه با دنیا می‌توان حکومت داری کرد یا نه؟ اختلاف نظرها در این عرصه را بسیار دانست و گفت: از منظرامام(ره)، مقام معظم رهبری و عالمان آگاه و بصیر اسلامی، نه تنها می‌توان جامعه اسلامی مستقل، آزاد، بدون هیچ گونه وابستگی به بیگانه و متکی به توانمندی‌های درونی بنا کرد بلکه از آن مهم‌تر اگر شرایط اقتضاء کرد عالمان دینی موظف هستند که جامعه اسلامی را به دور از وابستگی به بیگانه و بر اساس عزت و استقلال بنا کنند.

ایشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت روبه‌رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه عقدا در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با برجام اشاره کرد و گفت: در قضیه برجام البته همه‌ خواست‌های جمهوری اسلامی برآورده نشده است اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که ان‌شاءالله خداوند اجر می‌دهد.

حسینی زاده بر اهمیت نماز تاکید کرد و گفت: نماز انسان را از فحشا و منکر دور می‌کند لذا بر همه مردم و مسئولان واجب است نماز را در زندگی خود احیا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار