خبرهای داغ:
سردار شهید محمود اخلاقی، سرداری از فرماندهان شهید لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) قم و معلم اخلاقی بود که مکارم اخلاق را به زیبایی در وسط میدان نبرد به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۸۶۲۵۴۳۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار شهید محمود اخلاقی متولد 1335 در سمنان و از فرماندهان لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بود که پس از 91 ماه و شش روز حضور مستمر در جبهه های جنوب و غرب، در اوایل مرداد سال 65 در تنگه مرصاد بدست منافقین کوردل به شهادت رسید.

شهید محمود اخلاقی معلم ریاضی آموزش و پرورش سمنان بود که بعدا به جمع سپاه پیوست. تعدادي از دانش آموزان وی نیز در منطقه با او بودند و علاوه بر امور فرماندهی، در حلقه درس اخلاق وی شرکت می کردند.

حضور در اوایل پیروزی انقلاب در غائله کردستان در سال 58 تا شهادت در سال 67 افتخار بزرگی برای شهید اخلاقی محسوب می شود؛ ضمن آنکه این شهید بزرگوار در قبل از پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم ستمشاهی، سابقه درخشانی از خود به جای گذارده است. ارتفاعات قلاويزان و مقر دهکده چنگول در مهران، به اين فرمانده دلاور گردان موسي بن جعفر(ع) افتخار مي کرد و از نزديک شاهد رشادت هاي او بود، شهید اخلاقی به جهت شایستگی و کارکشتگی در جنگ، مراتب فرماندهی را از گردان تا تيپ پشت سر گذاشت و در هنگام شهادت، مسئول عملیات لشکر 17 بود.

شهید اخلاقی برای پيکر هاي جا مانده شهدا در صحنه نبرد و انتقال آنها، اهمیت و احترام فوق العاده ویژه ای قائل بود، در عمليات کربلاي یک، يکي از چشم هايش را از دست داد، اما هیچگاه ذکر "یا مهدی" از لبانش قطع نشد، در عمليات بدر به راحتي با زخم گلوله در ناحيه پا کنار آمد ولی حاضر به ترک منطقه نشد. در عمليات بستان نيز شاهد زخمي بود که عاشقانه به جان خريد و کربلاي پنج هم، بر پيکر سوخته و ورم کرده شهید اخلاقی شهادت می داد و همینطور سلسله مجروحیت و جانبازی استمرار داشت.

سردار شهید محمود اخلاقی، معلم اخلاق و شیرمرد میدان نبرد

به گفته همرزمان شهید اخلاقی، این شهید عزیز به تمام معنا "معلم اخلاق" و یک بسیجی بی نشان و گمنام بود، ولایت پذیری، شجاعت، تقوا و نظم، دلاوری در رزم و ساده زیستی زیبنده قامت دلاور او و نور اخلاص، تجلی چهره با وقار و سرشار از خوشرویی و طمانینه اش بود، مرد خدا بود و مهربانی در نگاهش موج می زد تا اینکه خاطره رشادتهایش، در ردیف فرماندهان شهید و نیروهای خط شکن لشکر 17 جاودانه شد.

به پاس گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی های شهید اخلاقی، به همت جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان شهید و پس از طی مراحل مربوطه، به تازگی بلوار حدفاصل میدان سپاه در خیابان جمهوری اسلامی قم تا بلوار شهید صدوقی، به نام بلوار شهید اخلاقی نامگذاری شد و با حضور خانواده معظم این شهید، از تابلوی آن رونمایی گردید.

سالن همایش های ستاد سپاه استان قم نیز به نام شهید محمود اخلاقی نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها