یک مسئول وزارت امور خارجه آمریکا در آستانه سفر جان کری به ریاض گفت که واشنگتن در مورد احتمال بازگشایی سفارت عربستان در تهران امیدوار است.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۰۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  خبرگزاری رویترز، این مسئول آمریکایی افزود: ابراز تأسف آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در مورد حمله به سفارت عربستان مهم بود.
 
وی عنوان کرد: ما امیدواریم این مسئله در گشوده شدن درها سهیم باشد و این که عربستان راهی برای بازگشایی سفارت خود در تهران داشته باشد.
 
این مسئول آمریکا یادآور شد: ایالات متحده نمی خواهد در مورد نزدیکی روابط عربستان و ایران مداخله کند چرا که واشنگتن هیچگونه روابط دیپلماتیک با تهران ندارد تا زمینه اینگونه مداخله فراهم باشد.
 
این مقام مسئول ایالات متحده با بیان اینکه کری اهمیت آشتی را به وزیران امور خارجه ایران و عربستان یادآور خواهد شد، افزود: نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز که چند روز قبل به ریاض رفته بود موضوع را با مسئولان عربستان بررسی کرد.
 
روابط تهران و ریاض بعد از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی توسط عربستان و حمله عناصر مشکوک به سفارت و کنسولگری ریاض در تهران و مشهد متشنج شد.
ارسال نظرات