یک موسسه بین‌المللی از وجود ۱۶۳۰۰ موشک هسته‌ای تنها در چند کشور جهان چون آمریکا و روسیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۵۶۱۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از خبرگزاری فارس، موسسه بین‌المللی صلح (سیپری) در سوئد در تازه‌ترین گزارش خود به وجود 16300 موشک هسته‌ای در بین تنها 8 کشور جهان چون آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان و کره شمالی اشاره کرد.
 
روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با اعلام این خبر به نقل از موسسه سیپری نوشت: براساس معاهده کاهش و محدودیت بیشتر بر سلاح‌های تهاجمی راهبردی موسوم به (New START)، روسیه و آمریکا  از موجودی سلاح‌های خود کاسته‌اند اما هنوز نگرانی برای بیش از 93 درصد تمامی کلاهک‌های هسته‌ای موجود است.
 
در گزارش سیپری آمده است که پنج کشور اعلام شده دارای سلاح هسته‌ای یعنی چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا هم در حال استقرار سامانه‌های جدید شلیک موشک هستند و یا برنامه‌های خود را در این مسیر اعلام کرده‌اند.
 
در این گزارش آمده است که آمریکا دارای 1920 کلاهک هسته‌ای مستقر و 5380 کلاهک اعلام نشده است و در مجموع 7300 موشک هسته‌ای دارد. روسیه نیز دارای 1920 کلاهک هسته‌ای مستقر ، 6400 کلاهک دیگر و در مجموع 8000  موشک هسته‌ای است. اسرائیل نیز با 80 کلاهک اعلام نشده هسته‌ای در جدول رده بندی یاد شده قرار دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات