فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: گرایش کنگره شهدای گیلان با توجه به فرهنگی بودن استان، فرهنگی است،
کد خبر: ۸۶۲۵۶۲۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور در نشست خبری ستاد کنگره شهدای گیلان با بیان اینکه شهدا رفتند تا تمدن بزرگ اسلامی که توسط امام راحل(ره) پایه‌گذاری شده است، شکل بگیرد، اظهار کرد: پشت صحنه برگزاری کنگره 8 هزار شهید استان گیلان انسان‌های گمنامی هستند که سال‌ها برای مقدمات آن تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان 16 امین استانی است که این کنگره را در اردیبهشت ماه 95 برگزار می‌کند، اعلام کرد: در کنگره 8 هزار شهید استان گیلان انتظار این است که کارهای ماندگار انجام دهیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه نشر کتاب، ساخت فیلم، نصب تابلوی عکس شهدا در شهرها از جمله کارهایی است که در زمینه برگزاری کنگره شهدا برگزار می‌شود، افزود: یادواره‌های شهدا فقط به صورت محلی است اما مخاطبان کنگره، همه مردم هستند و ملی است.

سردار عبدالله‌پور با بیان اینکه بیش از 400 زن رزمنده در دفاع مقدس داشتیم که هیچ یادی از آنان نمی‌شود، گفت: نقش جهادگران ما در دفاع مقدس بسیار بی‌‌دیل است که از آنان هم هیچ یادی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این کنگره موظف بودیم، 75 درصد آثار شهدا را جمع‌آوری کنیم، تا بتوانیم مجوز برگزاری را دریافت کنیم، تصریح کرد: اجلاسیه نقش زن در دفاع مقدس، در مرکز استان یکی از اجلاسیه‌هایی است که در این کنگره برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه گرایشِ کنگره شهدای گیلان با توجه به فرهنگی بودن استان، فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اجلاسیه نقش فرهنگیان در دفاع مقدس و اجلاسیه ایثارگران و رزمندگان و اجلاسیه 8 هزار شهید در دهه دوم ادیبهشت سال 95، از برنامه‌های اصلی این کنگره هستند.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای 8 هزار شهید گیلان فضای استان را شهدایی می‌کند، افزود: کنگره شهدای گیلان برای نهادینه کردن و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه11 یادمان مادران سه شهید در شهرستان‌ها نصب شده است، خاطرنشان کرد: آلبوم دفاع مقدس با عنوان نسل روح‌الله، فصلنامه ستارگان درخشان، مستندهای دفاع مقدس، گوشه‌ای از برنامه‌هایی است که در مورد برگزاری این مراسم انجام شده است.     

ارسال نظرات