رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: تقویت نیروی انسانی، نگهداشتن نیروی متخصص و نخبگان استان و جلوگیری ازمهاجرت آنها باید در تدوین سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۷۴۳
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مصطفی شاه‌نظری رئیس بنیاد نخبگان استان یزد در اولین نشست ستاد استانی راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه فقط نباید دید اقتصادی به اقتصاد مقاومتی داشت، گفت: باید نهادهایی از حوزه های اجتماعی، سیاسی،آموزشی، فرهنگی و غیره نیز در عرصه اقتصاد مقاومتی حضور پیدا کنند و عضو این کارگروه باشند.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان نماینده بنیاد ملی نخبگان است و با استعدادهای برتر سر و کار دارد، ظرفیت منابع انسانی را به عنوان مهم‌ترین بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و ضمن تأکید بر تقویت آن اعلام کرد: استان یزد به لحاظ فراوانی نخبگان رتبه دوم را در کشور و بعد از استان تهران قرار دارد.

شاه نظری تصریح کرد: آمار غیر رسمی نشان می دهد یکی از استان هایی است که شاید بیشترین امار مهاجرین نخبگان را ازاستان داریم به گونه ای که نیروهای متخصص از استان خارج می شوند و نیروهای غیرمتخصص کارگر وارد استان می شوند.

وی گفت: یکی از مباحثی که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به آن توجه شود تغییر الگوی کسب و کار از کارمندی به کارآفرینی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با تأکید بر افزایش تاثیرپذیری نخبگان در فرآیندهای تصمیم‌گیری به عنوان بازوی مسئولان ادامه داد: برنامه‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در 26 بند تدوین شده که از جمله این موارد راه‌اندازی شبکه ملی فن بازار، تدوین استانداردها و حمایت‌های مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان است و بنیاد نخبگان در جهت تسهیل سازی برای تحقق این بندها فعالیت می کند.

شاه نظری با بیان اینکه باید برنامه‌های ملی را منطبق بر شرایط بومی استان کنیم، گفت: تأکید بر مزیت های رقابتی استان، تقویت نیروی انسانی و نگهداشتن نیروی متخصص استان، تقویت گردشگری، توجه به بحث سلامت و پزشکی استان که در کشور به عنوان قطب مطرح می شویم باید در تدوین سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان مورد توجه قرار گیرد.

یزدآوا
ارسال نظرات