وزیر نفت ونزوئلا از تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک خواست تا در ماه فوریه برای بحث در مورد تقویت قیمت نفت تشکیل جلسه دهند.
کد خبر: ۸۶۲۵۸۴۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، الوجیو دل پینو گفت، قیمت 60 دلاری برای هر بشکه نفت قیمتی عادلانه است.

دل پینو که ریاست شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پی دی وی اس ای) را بر عهده دارد، گفت «ما در حال مشورت با وزرای مختلف کشورهای تولید کننده نفت برای ترتیب دادن یک نشست فوق العاده برای اوپک هستیم.»
«ما می خواهیم از کشورهای غیر عضو اوپک دعوت کنیم زیرا همه ما کمتر از توازن قیمت ها قرار داریم... تمام کشورها دارند کاهش سرمایه گذاری و اخراج کارکنانشان را اعلام می کنند. این یک وضعیت تاسف آور است.»
ونزوئلا همواره خواستار برگزاری نشست اضطراری اوپک برای بحث درباره گام های لازم برای تقویت قیمت ها شده است. قیمت نفت به پایین ترین رقم از سال 2003 تاکنون رسیده است. اما کشورهای حاشیه خلیج فارس مخالف پیشنهاد ونزوئلا در مورد تشکیل نشست اضطراری اوپک هستند.
دل پینو افزود: «ما به کاهش تولید نیاز داریم تا موقتا موجب تثبیت قیمت ها شود...هر روز قیمت نفت 3 دلار پایین می رود و 3 دلار بالا می آید. این به ماه اجازه برنامه ریزی نمی دهد.»
در همین حال، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفت، برگزاری نشست اضطراری اوپک اگر در آن تصمیمی در راستای حمایت از قیمت نفت گرفته نشود، موجب آسیب دیدن بازار نفت خواهد شد.
ارسال نظرات