آیت الله علم الهدی:

مسأله اختلاف‌ در بین جریان‌ها افسانه است

امام جمعه مشهد بیان داشت: مسأله اختلاف‌ در بین جریان‌ها افسانه است و تنها بحث این است که روحانیت وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۰۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امروز در دیدار مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، وضعیت اسلام در دنیای امروز را بسیار مقتدرانه ارزیابی کرد و اظهار داشت: از روز بعثت پیامبر اسلام(ص) تا به امروز چنین اقتداری در دنیای اسلام وجود نداشته است.

وی افزود: اما به همین اندازه نیز به دشمنان اسلام افزوده شده به‌ طوری ‌که مشاهده می‌شود تمام قدرت‌های دنیا برای براندازی این نظام تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر‌این که برخی از جریانات سیاسی کنونی خواهان حذف روحانیت از جامعه هستند، بیان کرد: دلیل اصلی ا‌ین موضوع نیز این است که این افراد به‌دنبال قدرت و جاه‌طلبی بوده و در این راستا قصد تعامل با آمریکا دارند که روحانیت با آن‌ها مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: در جامعه روحانیت امروز امکاناتی داریم که در دوران گذشته وجود نداشت، با این رویکرد امروز روحانیت با آن روزها که در حوزه طلبه بودیم قابل مقایسه نیست چراکه آن دوران بسیار زندگی سخت بود.

آیت الله علم‌الهدی خطاب به مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی، گفت: شما نیروهای جوان و خوش فکری هستید که در شرایط کنونی در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستید و برای اسلام کار می‌کنید و این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت.

وی در ادامه با اشاره به نقل خاطره ای گفت: سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی برای من نقل می‌کرد که در حین مذاکرات استانبول وزیر امور خارجه چین به وی گفته که این نشست‌ها به جایی نمی‌رسد چراکه تمام ما با هم در یک اصل مشترک هستیم و آن این است که شما باید براندازی شوید.

وی افزود: با این تفکر دنیا به سر ما ریخت و تمام قدرت‌ها هم مقابل ما صف‌آرایی کردند و در کنار این موضوع نیز شاهد بودیم که عده‌ای در درون جامعه ما اعتقاد دارند که دین اگر می‌خواهد می‌تواند باشد اما آخوند نباید وجود داشته باشد.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نادیده گرفتن رهنمودهای سازنده رهبر معظم انقلاب در کشور از سوی عده‌ای، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز دستور و اطلاعیه می‌دهند اما در مقام اجرای عملی نزدیک ترین جریانات نزدیک به رهبری اقدام نمی‌کنند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: باید گفت مسأله اختلاف‌ها در بین جریان‌ها افسانه است و تنها بحث این است که روحانیت وجود نداشته باشد اما تا زمانی که رهبری در این جامعه وجود دارد، عمامه و ولایت نیز خواهد بود.

وی با ذکر مثالی از وضعیت کنونی جامعه گفت: در دوران شاه یک مدیرکل زندگی ایده‌آل داشت اما امروز یک مدیرکل 24 ساعته کار می‌کند اما لذتی ندارد، با این نگرش در موضع‌گیری‌های بنده در مسائل منکراتی و شرعی خیلی‌ها که به ظاهر متدین هستند اعتراض می‌کنند که چرا شما این حرف‌ها را می‌زنید؟

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به روند رو به رشد گرایش مردم به تشیع، تأکید کرد: گرایش به تشیع در همه جای دنیا به حدی زیاد شده که در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر نیز نیروهای انقلابی وجود دارند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: شیخ زکزاکی وقتی در مشهد به دیدار من آمد از وی پرسیدم در کشور نیجریه چه تعداد شیعه دارید؟ گفت 5 میلیون نفر شیعه امروز در نیجریه داریم از این رو باید گفت گرایش به تشیع و اسلام در همه دنیا زیاد شده و حتی در کشورهای دیگر نیروهای انقلابی داریم که نیروهای داخل کشور به گرد پای آنها نمی‌رسند.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به این که امروز مشکلاتمان در داخل کشور است، گفت: اگر این مشکلات را رصد نکنیم و در برابر روشنگری‌ها قدم برنداریم دنیا بر ما مسلط می‌شود چرا که آمریکا می‌خواهد جمهوری اسلامی به استخدامش در بیاید و از داخل ما را نابود کند.

وی ابراز داشت: متأسفانه این مزاج در داخل برخی جریان‌های سیاسی کشور نیز وجود دارد از این رو اگر بنا شد در این نظام اسلامی جا پای انسان‌های متدین پیدا نشود خیلی ساده از بین می‌رویم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار