مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس گفت: اولین جشنواره شعر آئینی با موضوعات پیامبر اعظم، اهل بیت عصمت و وحدت در استان کردستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۲۵۹۲۶
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی فرامرزی، مسئول بسیج مداحان سپاه بیت المقدس اظهار داشت:اولین جشنواره شعر آئینی در استان کردستان با موضوعات پیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت و وحدت به دو زبان کردی و فارسی در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره شعر آئینی که جایی برای پرواز ذهنی صدها شاعر صاحب ذوق و آینده‌دار در سال‌های گذشته بوده، بار دیگر در آسمان ادبیات میهن اسلامی مان نمایان می‌‌شود.
فرامرزی بیان کرد: جشنواره‌ای که در آن استعدادهای ناب و اندیشه‌های پاک، امیدهای شعر انقلاب حاضر می‌شوند و بار دیگر رقابتی شیرین را برای فتح قله‌های واژه و مفهوم آغاز خواهند کرد. رقابتی که نمادی از جهاد در عرصه فرهنگ و اندیشه است.
وی عنوان کرد: شعر محمل بسیار مناسبی برای ذخیره نمودن بار فرهنگی، فکری و معنوی و انتقال آن به نسل‌های آینده به ویژه نسل جوان و نوجوان است، که رغبت و اشتیاق بیشتری به شعر دارند. در این راستا با بهره‌گیری از جنبه‌های معنوی و خلاقانه، سازمان بسیج مداحان کردستان اقدام به برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعرآئینی کرده است.
مسئول بسیج مداحان سپاه بیت‌المقدس اعلام کرد: این جشنواره با موضوعات پیامبر اعظم(ص)، اهل بیت عصمت(ع) و وحدت در رده‌های سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال برگزار می‌شود.
وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و افزود: توجه به هنر شعرای آئینی بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شناسایی استعدادهای درخشان و حمایت از شعرای منطقه، ارتقای سطح شعر متعهد در فضای رقابتی سالم، رشد و ارتقای توانایی‌های شاعران منطقه در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه خلاقانه و نوین شعر، جمع‌آوری شعرهای آئینی بومی جهت تغذیه فکری مداحان و مولودی خوانان کُرد زبان در قالب کتاب و انسجام و هویت‌بخشی به شعرای آئینی منطقه از اهداف برگزاری این جشنواره است.
فرامرزی عنوان کرد: پس از انتشار فراخوان و جمع‌آوری آثار از شعرای استان‌های(کردستان،آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام)، آثار رسیده به دبیرخانه توسط کمیته داوران ارزیابی و آثار برگزیده برابر مقررات جشنواره در قالب کتاب چاپ خواهد شد.
وی عنوان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره جشنواره شعر آئینی از تاریخ 10 دی تا 10 بهمن ماه است.
مسئول بسیج مداحان سپاه بیت‌المقدس با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره «شعر آئینی» افزود: تاریخ اختتامیه جشنواره 20 بهمن ماه سال جاری همزمان به دهه مبارک فجر بوده است.
وی در پایان یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار ارسالی خود را از طریق پست الکترونیکی(ایمیل) song20jashnvareh@gmail.com و همچنین faramarzi2015@shmail.ir و یا از طریق فرم صفحه ارتباط با ما ارسال کنند.

ارسال نظرات